در نخستین جمعه ماه محرم برگزار شد

اجتماع شیرخوارگان حسینی در ایران و ۴۵ کشور جهان

همزمان با نخستین جمعه ماه محرم، همایش شیرخوارگان حسینی در سراسر کشور و خارج از مرزهای ایران اسلامی برگزار شد.
به گزارش فارس، امسال به گفته داوود منافی‌پور، دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) ۸ هزار همایش شیرخوارگان حسینی در ایران و در ۴۵ کشور جهان برگزار ‌شد. این همایش که از سال ۸۲ برگزار می‌شود، در سال نخست تنها در یک مراسم در مهدیه تهران برگزار شد.
امسال در نخستین جمعه ماه محرم، مراسم جهانی شیرخوارگان حسینی(ع) با شکوه خاصی در سراسر کشور برگزار شد و مادران با تَن کردن لباس‌های هم‌شکل برای نوزادانشان و بستن سربندهایی بر پیشانی آنان که روی آن، نام مبارک حضرت علی اصغر(ع) نقش بسته است، عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت(ع) ابراز کردند‌ و شیرخوارگان ‌نذر حضرت علی اصغر(ع) شدند. مادران ایرانی در این مراسم به همراه کودکان شیرخوار با شرکت در مرثیه‌خوانی، با حضرت رباب (سلام‌الله علیها) مادر حضرت علی اصغر(ع) هم‌ناله ‌شدند.
۳ تجمع بزرگ
شیرخوارگان در تهران
دیروز در شهر تهران علاوه بر مجالس کوچک‌تر در هیأت‌ها و حسینیه‌ها، ۳ تجمع بزرگ در مصلای امام خمینی(ره)، مهدیه تهران و آستان مقدس
حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.
برگزاری همایش شیرخوارگان در حرم رضوی
مراسم مرکزی شیرخوارگان حسینی در شهر مشهد مقدس، در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد. در این مراسم ابتدا نمایش آیینی تعزیه برای مادران اجرا شد و سپس به مرثیه‌خوانی و روضه‌خوانی پرداخته شد.
جستجو
آرشیو تاریخی