حوادث جهان

آماده‌باش شهرهای چین برای وقوع سیلاب
گروه‌های امدادی در پکن چین و سایر شهرهای این کشور از روز جمعه خود را برای وقوع سیلاب‌های شدید آماده می‌کنند.
به گزارش رویترز، طوفان‌های تابستانی در بسیاری از مناطق چین در حال وقوع هستند و این در حالی است که این کشور با موج گرما نیز دست و پنجه نرم می‌کند. موج گرما همچنین بزرگترین دریاچه آب شیرین این کشور را نیز تهدید می‌کند.
نوسانات آب و هوایی، چین را از ماه آوریل فرا گرفته و باعث مرگ و میر، آسیب به زیرساخت‌ها و محصولات کشاورزی و همچنین ایجاد نگرانی‌هایی در مورد توانایی این کشور برای مقابله با تغییرات آب و هوایی شده است. مقامات پکن در هفته جاری اقداماتی را از جمله پاکسازی هزاران خروجی تخلیه آب در امتداد جاده‌ها و... برای مقابله با سیل انجام دادند.
همچنین شهرهای دیگر نیز در این کشور در حالی که موج گرما را تجربه می‌کنند، اقداماتی را برای مقابله با سیل انجام داده‌اند. در ژوئیه سال ۲۰۲۱، باران شدید در «هنان» چین جان نزدیک به ۴۰۰ نفر را گرفت.
 

رانش زمین در هند 16 قربانی گرفت

مقامات ایالتی هند اعلام کردند که رانش زمین در ایالت «مهاراشترا» در این کشور دست‌کم ۱۶ کشته برجا گذاشته است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، همچنین احتمال افزایش تلفات این حادثه نیز وجود دارد. این رانش روز پنجشنبه در نتیجه بارندگی‌های شدید در روستایی در ایالت مهاراشترا رخ داد. در همین حال یکی از مقامات ایالتی در این باره گفت: ما تعداد دقیق اجساد را هنوز شمارش نکرده‌ایم اما تخمین می‌زنم که ۱۲ تا ۱۴ جسد دفن شده‌اند. عملیات جست وجو همچنان ادامه دارد و نیروهای امدادی در تلاش برای پیدا کردن مفقودان این حادثه هستند. بیم آن می‌رود که نزدیک به ۵۰ نفر زیر آوار ناشی از این رانش زمین مدفون شده باشند. هند از آغاز فصل باران‌های موسمی در ماه ژوئن تحت تأثیر بارندگی‌های شدید قرار گرفته و سیل و رانش زمین باعث کشته شدن شمار زیادی از افراد در این کشور شده است. کارشناسان می‌گویند، تغییرات آب و هوایی، تعداد رویدادهای شدید آب و هوایی را در سراسر جهان افزایش می‌دهد و همچنین پروژه‌های سدسازی، جنگل‌زدایی و توسعه در هند نیز تلفات انسانی ناشی از بلایای طبیعی در این کشور را تشدید می‌کند.
 

۹ کشته در پی برخورد
یک خودرو با عابران
در پی برخورد خودرویی با جمعیت در ایالت «گجرات» هند، دست‌کم ۹ نفر کشته و ۱۳ نفر زخمی شدند.
به گزارش «هندوستان تایمز»، گروهی از افراد برای کمک به مصدومان تصادفی که پیش از این بین یک خودروی شاسی بلند و یک کامیون رخ داده بود، تجمع کرده بودند که خودرویی دیگر با آنها برخورد کرده و منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از آنها می‌شود.گفته می‌شود که دو مأمور پلیس نیز در بین قربانیان این حادثه هستند و راننده خودرویی که با جمعیت برخورد کرده، دستگیر شده است.
به گفته مقامات پلیس ایالتی، سرعت این خودرو ۱۲۰ کیلومتر در ساعت برآورد شده و همین موضوع علت احتمالی این سانحه است.
در پی برخورد این خودرو با جمعیت، پنج نفر در محل حادثه جان باختند و چهار نفر دیگر نیز در حین مداوا جان خود را از دست داده‌اند. همچنین مصدومان نیز تحت مداوا قرار گرفته‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی