سرقت مرغ و گوشت از فریزر خانه ها

مرضیه همایونی/ اعضای باند سرقت با تخریب در ورودی خانه‌ها پس از سرقت اموال با ارزش به مرغ و گوشت داخل فریزر هم رحم نمی‌کردند.
به گزارش خبرنگار «ایران»، اواخر سال گذشته، زن جوانی با پلیس تماس گرفت و از سرقت خانه‌اش خبر داد: چند روز قبل برای دیدن خانواده‌ام به شهرستان رفتم و زمانی که برگشتم؛ متوجه شدم در ورودی خانه تخریب شده و طلا و دلارهایم و ساعت‌های گرانقیمتم به سرقت رفته است. چیزی که برایم جای تعجب داشت این بود که سارقان، گوشت‌ها و مرغ‌هایی که در بخچال بودند هم سرقت کرده بودند.
با شکایت زن جوان تحقیقات در این خصوص آغاز شد و در ادامه بررسی‌ها کارآگاهان با شکایت‌های مشابه مواجه شدند. در تمامی سرقت‌ها، زمانی که کسی خانه نبوده، سارقان به شیوه تخریب در ورودی را باز کرده و طلا، جواهر، پول، دلار، ساعت‌های گرانقیمت و فرش‌های نفیس را به سرقت می‌بردند. در بعضی از شکایت‌ها، معلوم شد، سارقان مرغ و گوشت‌های داخل یخچال‌های مالباختگان را نیز به سرقت می‌بردند.
بازبینی دوربینی دوربین‌های مداربسته نشان می‌داد سرقت‌ها توسط باندی چهار نفره که صورت‌ها و پلاک خودروشان را پوشانده بودند، صورت گرفته است.
تحقیقات برای دستگیری اعضای این باند ادامه داشت تا اینکه مرد جوانی هراسان با پلیس تماس گرفت: با خانواده‌ام به میهمانی رفته بودم و زمانی که برگشتم متوجه شدم در ورودی تخریب شده است. در حالی که در شوک سرقت خانه بودم ناگهان متوجه شدم در آپارتمان روبه‌رویی هم تخریب شده و همزمان دو مرد که چهره‌هایشان را پوشانده بودند از خانه خارج شدند. با دیدن آنها فریاد زدم و کمک خواستم اما سارقان سوار بر خودروی پرایدی شده و به همراه مردی که راننده و زاغزن بود فرار کردند. خودروی پراید آنها نوک مدادی بود و گلگیر سمت راستش هم شکسته بود.
با تماس مرد جوان، بلافاصله طرح مهار گذاشته شد و مأموران موفق شدند خودرو را شناسایی کرده و ۵ متهم دستگیر شدند متهمان در تحقیقات به سرقت‌های سریالی خانه‌های بالای شهر اعتراف کردند.
سردسته این باند گفت: در خیابان‌ها پرسه می‌زدیم و با دیدن خانه‌ای که چراغش خاموش است آن را انتخاب می‌کردیم، صبر می‌کردیم تا کسی وارد یا از ساختمان خارج شود. به این بهانه که میهمان یکی از طبقات هستیم وارد ساختمان شده و در گوشه‌ای پنهان می‌شدیم. بعد به شیوه تخریب در آپارتمان را باز کرده و سرقت را انجام می‌دادیم. ما سرقت هایمان را در کمتر از 15 ثانیه انجام می‌دادیم و گاهی اوقات هم در یک شب از چند خانه سرقت می‌کردیم.
با اعتراف متهمان، آنها به دستور بازپرس دادسرای ویژه سرقت در اختیار کارآگاهان اداره آگاهی قرار داده شده و تحقیقات برای شناسایی سایر مالبختگان احتمالی این باند ادامه دارد.
جستجو
آرشیو تاریخی