سیاسی

استقرار گشت‌های خودرویی
به دستور رئیس‌جمهور صحت ندارد
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: استقرار گشت‌های خودرویی به دستور رئیس‌جمهور صحت ندارد.
به گزارش ایرنا، انسیه خزعلی در حاشیه جلسه هیأت دولت اظهار داشت: استقرار گشت‌های خودرویی را از مسئولان وزارت کشور پیگیری کنید. وی از تصویب یک آیین‌نامه در جلسه دیروز دولت خبر داد و گفت:‌ برای نخستین بار آیین‌نامه اختصاص یک درصد از بودجه دستگاه‌های اجرایی به زنان و خانواده تصویب شد. برنامه‌های عملیاتی از دستگاه‌های مختلف اخذ شده و برنامه‌هایی که در محور زنان و امور خانواده باشد مورد تأیید و اجرا قرار خواهد گرفت.


وزیر دفاع:
کسی نمی‌تواند ایران مقتدر را تهدید کند
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در واکنش به استقرار ناوشکن و جنگنده‌های امریکایی در تنگه هرمز گفت: جمهوری اسلامی ایران اساساً در مرحله‌ای از اقتدار و توانمندی است که کسی نمی‌تواند جمهوری اسلامی را تهدید کند.
به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره ساخت بالگردهای بومی با همکاری شرکت‌های دانش بنیان هم گفت: وزارت دفاع در حوزه‌های شناوری، پهپادی، بالگردی و حوزه‌های رزم زمینی و سایر مباحث، به‌دنبال تهیه تسلیحات جدید یا ارتقای سلاح‌هایی است که از قبل داشته‌ایم و از نیروهای مسلح پشتیبانی می‌کند.


فناوری هسته‌ای وارد کتاب‌های درسی می‌شود
رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه هیأت دولت اظهار داشت: برای آشنایی دانش‌آموزان با فناوری هسته‌ای، این موضوع در کتاب‌های درسی گنجانده می‌شود.
به گزارش ایرنا، محمد اسلامی تصریح کرد: قرار است به موازات اقدامات عملی و اجرایی، موضوع دانش فناوری هسته‌ای در کتاب‌های درسی دوره ابتدایی به بالا گنجانده شود تا دانش‌آموزان با نقش دانش هسته‌ای و تأثیر آن در زندگی آگاه شوند.


مولدسازی، سرمایه‌های راکد دولت را در اختیار مردم قرار می‌دهد
دادستان کل کشور گفت: اثر مهم مولدسازی، این است که سرمایه‌های راکد دولت در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در حاشیه جلسه هیأت دولت بیان کرد: کسانی که اهل سرمایه‌گذاری هستند می‌توانند شرکت کنند و از سرمایه‌های خود برای پیشرفت کشور استفاده کنند.


سخنگوی شورای نگهبان:
ترجیح ما برگزاری انتخابات مجلس
با قانون جدید است
سخنگوی شورای نگهبان گفت: ترجیح می‌دهیم که انتخابات پیش رو را با قانون جدید اجرا کنیم زیرا متناسب‌تر و همراستا با سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب است.
به گزارش ایرنا، هادی طحان نظیف عنوان کرد: مجلس از سال گذشته به بررسی اصلاح قانون انتخابات پرداخته و در حال تصویب است که در ماه‌های اخیر با تأیید شورای نگهبان، مراحل آن در حال نهایی شدن است. یکی از ابتکارات این قانون، پیش‌بینی فرایندی به نام پیش‌ثبت‌نام است که اگر نهایی شود، فرایند آن از نیمه مرداد شروع می‌شود. اگر شخصی شرایط نامزد شدن را نداشته باشد، در همان مرحله پیش‌ثبت‌نام انتخابات، ثبت‌نام او نهایی نمی‌شود و هزینه کمتری به داوطلبان وارد می‌شود. وی افزود: در ادوار اخیر انتخابات، تبلیغات از فضای فیزیکی به مجازی وارد شده و در نتیجه، احکام جرایم، تخلفات و تبلیغات در قانون باید به روز‌رسانی شود.

جستجو
آرشیو تاریخی