مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خبر داد

تامین آب شرب و بهداشتی پایدار در مرزها برای مراسم اربعین

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از تأمین آب پایدار کمی و کیفی برای مراسم اربعین حسینی در مرزها خبر داد و این امر را جزو راهبردهای اصلی آبفای کشور دانست.
به گزارش ایرنا، اتابک جعفری اظهارداشت: سال‌های گذشته آبرسانی بیشتر به‌صورت سیار و از طریق تانکرها صورت می‌گرفت که کار سختی بود و امکان ایجاد آلودگی ثانویه در بین زوار هم وجود داشت. به همین دلیل با برنامه‌ریزی مناسب و مطالعات صورت‌گرفته، آب به‌صورت مطمئن در تمام ۹ پایانه مرزی به‌صورت پایدار برقرار شد و تاحدامکان آبرسانی سیار فقط برای مواقع ضروری مورداستفاده قرار خواهد گرفت.
وی گفت: ازآنجا که ممکن است آبرسانی سیار به دلیل گرمای هوا مشکلاتی برای سلامت زائران رقم بزند، به همین دلیل ازطریق توسعه شبکه توزیع و خطوط انتقال در مرزها، آبرسانی ازطریق تانکر تا حد زیادی کاهش یافته و با حفاری چاه، ایجاد خطوط انتقال، احداث مخزن و اتصال منابع آبی مطمئن، آب به طور دائم و پیوسته در مرزها در دسترس زائران قرار دارد.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به ۶ استان مرزی درگیر در مراسم اربعین گفت: در سیستان و بلوچستان ۲ مرز ریمدان و میرجاوه، در خوزستان مرزهای چذابه و شلمچه، درکرمانشاه مرزهای سومار و خسروی، در ایلام مرز مهران، در کردستان مرز باشماق و در آذربایجان غربی پایانه تمرچین جزو نقاطی هستند که خدمات آبرسانی و آب پایدار با استاندارد مناسب برای آنها تأمین شده است.
جعفری عنوان کرد: اکیپ‌های کنترل کیفی صنعت آب و فاضلاب هم در ایام اربعین بر کیفیت آب توزیع شده ازطریق شبکه و تانکرها، نظارت لازم را خواهند داشت.
وی خاطرنشان کرد: از مرز ریمدان در سیستان و بلوچستان به‌عنوان یکی از مرزهای ورودی زائران به کشور تا مرز مهران، آبرسانی پایدار و بهداشتی انجام شده است.
جعفری افزود: خط جمع‌آوری فاضلاب هم به شکلی شایسته در مرز مهران ایجاد شد و پساب به طور کامل به تصفیه‌خانه فاضلاب مهران منتقل می‌شود. وی مرز مهران را با تردد بیش از ۷۰ درصد زائران، پرترددترین مرز در ایام اربعین دانست و خاطرنشان کرد: انشعاب آب موردنیاز برای آب‌سردکن‌هایی که در مرزها تعبیه شده به‌وسیله شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تأمین شده و برای سال‌جاری تعداد آب‌سردکن‌ها افزایش خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: همه مواکب و تأسیسات موجود در مهران به آب پایدار دسترسی دارند و حتی برای پارکینگی با ظرفیت ۴۰هزار خودرو هم آب شرب و هم آب سرویس‌های بهداشتی به‌صورت پایدار و باکیفیت مطلوب تأمین شده است.
جعفری با اشاره به خدمت‌رسانی شرکت آب و فاضلاب کشور در شهرهای زیارتی عراق گفت: در شهر کربلا شرکت آب و فاضلاب استان تهران مسئولیت خدمات‌رسانی را برعهده دارد و اقدام‌هایی شامل ایجاد انشعاب‌های کافی و مناسب برای مواکب و مراکزی که نیاز آبی دارند، ایجاد یکهزار دوش حمام، تأمین آب سرویس‌های بهداشتی و کمک‌رسانی در توزیع آب بسته‌بندی‌شده به شهرهای زیارتی را پیش‌بینی کرده‌ایم.
جستجو
آرشیو تاریخی