حوادث جهان

4 کشته
در برخورد هواپیما با آشیانه
برخورد یک فروند هواپیمای سسنا ۲۰۸ با یک آشیانه فرودگاه در لهستان پنج نفر کشته و هشت نفر زخمی شدند.
به گزارش آسوشیتدپرس، این حادثه بعداز ظهر دوشنبه در حومه «ورشو»، پایتخت لهستان و در شرایط نامساعد جوی رخ داد و هواپیما ناگهان وارد ساختمانی شد که محل نگهداری هواپیما و بالگردها بود.
به گفته آتش‌نشانان، در این حادثه خلبان هواپیما و چهار نفر دیگر جان خود را از دست دادند.
 همچنین هشت سرنشین دیگر ازجمله یک کودک نیز زخمی شدند که وضعیت جسمانی دو نفر از آنها وخیم است.
 

آتش سوزی جنگل‌های یونان گردشگران را فراری داد

دامنه دو آتش‌سوزی جنگلی در یونان که به واسطه بادهای شدید شعله‌ور شده بود، روز دوشنبه به شهرهای ساحلی نزدیک آتن گسترش یافت.
به گزارش یورونیوز، ساکنان و گردشگرانی که تعطیلات را در سواحل این منطقه می‌گذرانند با گسترش دامنه آتش، مجبور به ترک اقامتگاه و منازل خود شدند. همچنین  یک اردوگاه  که صدها کودک در آن اقامت داشتند نیز به همین دلیل تخلیه شد.
بیش از ۲۰۰ آتش‌نشان با کمک ۲۰ سرباز مشغول مبارزه با شعله‌های آتش در شهرهای ساحلی نزدیک به پایتخت یونان بودند.


ارتباط گرمای هوا با افزایش خشونت
آمارها در امریکا نشان می‌دهد که از آغاز فصل تابستان تقریباً ۹۰ مورد تیراندازی جمعی در این کشور رخ داده است و کارشناسان معتقدند که ازدیاد این جرم، ریشه در ارتباط بین هوای گرم و رفتار پرخاشگرانه دارد.
به گزارش یورونیوز، داده‌های آماری مرکز «آرشیو خشونت مسلحانه» نشان می‌دهد فقط در آخر هفته چهارم ژوئیه، ۱۷ مورد تیراندازی جمعی در ایالت‌هایی چون لوئیزیانا، تگزاس، مریلند، کالیفرنیا و نیویورک رخ داد که منجر به کشته شدن ۱۸ نفر و زخمی شدن نزدیک به ۱۰۰ نفر دیگر شد.
کارشناسان امریکایی معتقدند افزایش در آمار جرایم خشونت‌بار، نشان‌دهنده «تأثیر فصلی» است. در واقع اعتقاد بر این است که گرما، پرخاشگری را افزایش می‌دهد.
همچنین کارشناسان معتقدند هوای گرم، دمای بدن را افزایش می‌دهد، امری که به نوبه خود بالا رفتن ضربان قلب و فشار خون را در پی دارد.
از سوی دیگر و بنابر اعلام مرکز حقوقی «گیفورد»، برای جوانان فرصت بیشتری برای اعمال خشونت در تابستان وجود دارد چرا که مدارس در این فصل از سال تعطیل است.

جستجو
آرشیو تاریخی