قصاص مجازات قتل همسر سابق

کامران علمدهی / مرد عصبانی که همسر سابقش را به قتل رسانده بود در دادگاه کیفری یک استان تهران به قصاص محکوم شد.
به گزارش «ایران»، رسیدگی به این پرونده از مرداد سال 1401 با مراجعه زنی به پلیس آگاهی شهریار مبنی بر ناپدید شدن دخترش آغاز شد. وی در تشریح ماجرا گفت: دخترم فریبا چند سال قبل بعد از 15 سال زندگی مشترک از همسرش جدا شده بود و با من زندگی می‌کرد. روز گذشته از خانه بیرون رفت و دیگر بازنگشت.
با شکایت این زن، مأموران فیلم‌های دوربین مداربسته را رصد کردند و مشخص شد فریبا پس از خروج از خانه سوار خودروی همسر سابقش محمود شده است. بعد از آن هم مأموران با بررسی آنتن تلفن فریبا پی بردند که قبل از خاموشی تلفن در محدوده فیروزکوه آنتن‌دهی داشته است.
با این سرنخ، مأموران محمود را بازداشت کردند و وی در همان ابتدا به قتل همسرش اعتراف کرد و گفت: بعد از جدایی به دنبال آن بودم همسرم را راضی کنم دوباره باهم زندگی کنیم. چون هم دوستش داشتم هم دو دختر کوچک داریم. به همین خاطر بارها به دنبالش رفتم و با او صحبت کردم. آخرین باری که با هم ملاقات داشتیم به فیروزکوه رفته بودیم چون قرص آرامبخش می‌خورد داخل ماشین خوابش برد من هم تلفنش را بررسی کردم و متوجه شدم با مرد غریبه‌ای در ارتباط است. آنقدر عصبانی شدم که چاقو را از داخل داشبورد درآوردم و او را کشتم و جسدش را در حاشیه تهران دفن کردم.با تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
در دادگاه چه گذشت
در ابتدای جلسه پدر و مادر فریبا برای داماد سابق‌شان درخواست قصاص کردند.
پس از آن محمود به جایگاه رفت و گفت: باور کنید قصدم کشتن فریبا نبود حالا هم پشیمانم.
با پایان دفاعیات متهم، قضات وارد شور شدند و او را به قصاص محکوم کردند.
جستجو
آرشیو تاریخی