حکم جالب قاضی برای عامل کتک زدن یک زن

مرضیه همایونی/ مرد جوانی که به اشتباه زنی را در خیابان کتک زده بود به جای مجازات پنج ماه حبس به هشت هفته آموزش زبان فرانسوی به کودکان کار و تهیه کتاب برای آنها محکوم شد.
به گزارش «ایران»، چندی قبل در یکی از خیابان‌های لواسانات صدای فریادهای کمک‌خواهی زن میانسالی، ساکنان را از خانه‌هایشان بیرون کشید.
اهالی محل ناگهان مردی را دیدند که در حال کتک زدن زنی میانسال است. با مشاهده این صحنه، موضوع به پلیس اعلام شد و مأموران راهی محل شدند.
مرد جوان پس از دستگیری گفت: دیشب دوچرخه‌ام را در پارکینگ خانه گذاشتم اما صبح متوجه سرقت آن شدم و از خانه که بیرون آمدم، دیدم زن میانسالی در حال عبور از خیابان است. از اینکه دوچرخه‌ام سرقت شده بود خیلی عصبانی و ناراحت بودم و چون رفتار زن میانسال نیز به نظرم مشکوک بود، تصور کردم او همدست سارق است و به همین خاطر به اشتباه او را مورد ضرب و شتم قرار دادم.
زن میانسال نیز در تحقیقات گفت: در حال رفتن به منزل دخترم بودم اما خیابان را اشتباهی رفتم که ناگهان این مرد از خانه بیرون آمد وشروع به کتک زدن من کرد. با شکایت زن میانسال، کیفرخواست متهم به عنوان ایجاد مزاحمت برای بانوان صادر شد. از آنجایی که شاکی، متهم را بخشیده و از دیه گذشت کرده بود و از طرفی چون متهم سابقه کیفری نداشت و تحصیل‌کرده بود، قاضی میثم حسین‌پور از شعبه ۱۰۲ لواسانات به جای پنج ماه حبس برای متهم از آنجا که وی مسلط به زبان فرانسه است، او را به هشت هفته آموزش به کودکان کار و تهیه کتاب درسی برای ۳۰ کودک کار محکوم کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی