رشت، مرکز مناسبی برای مبادلات تجاری و گردشگری بین ایران و ایتالیا

 

شهردار رشت با بیان اینکه رشت بزرگترین شهر شمال ایران و از شهرهای با مزیت ویژه گردشگری است، گفت: سالانه تعداد بسیار زیادی مسافر و گردشگر خارجی از کشورهای مختلف وارد شهر رشت می‌شوند.
رحیم شوقی در حاشیه دیدار با جزوپه پرونه، سفیر کشور ایتالیا در ایران ضمن اشاره به جای گرفتن نام رشت در بین شهرهای خلاق خوراک جهان در سازمان جهانی یونسکو، اظهارداشت: تنوع خوراک شهر رشت بی‌نظیر است؛ به‌طوری که بیش از ۴۰۰ نوع غذا در آن شناسایی شده است. در این زمینه هم امکان همکاری مشترک بین رشت و شهرهای کشور ایتالیا وجود دارد. شهردار رشت از بررسی و مطالعات خواهرخواندگی رشت و شهر پالرموی ایتالیا خبرداد و افزود: شهرداری رشت آماده است تا با هماهنگی مجموعه اقتصادی سفارت ایتالیا، ظرفیت‌های این شهر را بویژه در حوزه‌های اقتصادی، معماری و شهرسازی در اختیار سرمایه‌گذاران ایتالیایی قرار دهد.
جوزپه پرونه، سفیر ایتالیا در ایران در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های جغرافیایی رشت و زیرساخت‌های گردشگری این شهر گفت: شهر رشت از حیث آب و هوا و جغرافیا با شهرهای اروپایی و ایتالیا مشترکات زیادی دارد و می‌توان فعالیت‌های اقتصادی و تجاری بین رشت و شهرهای ایتالیا را گسترش بخشید.

جستجو
آرشیو تاریخی