حوادث جهان

دستگیری قاتل زنجیره‌ای
پس از 13 سال
قاتل زنجیره‌ای ۵۹ ساله که دست‌کم ۱۰ نفر را در «ساحل گیلگو» به قتل رسانده بود، بالاخره به چنگ نیروهای پلیس ایالت نیویورک افتاد. پلیس ایالت نیویورک صبح جمعه اعلام کرد با تطابق دی‌ان‌ای رکس هرمن، با بقایای دی‌ان‌ای روی جسد 4 نفر از قربانیان او، توانستند قاتل را پیدا و دستگیر کنند.
در سال ۲۰۱۰، جسد ۴ زن جوان ۲۲ تا ۲۷ ساله در ساحل اقیانوس پیدا شد. تا پایان سال ۲۰۱۱ تعداد قربانیان به ۱۰ نفر رسید که شامل یک مرد ناشناس و یک کودک خردسال نیز می‌شد.همسایه این مرد به نیویورک تایمز گفت: «او به نظر یک مرد معمولی می‌آمد، همیشه فکر می‌کردم یک تاجر است که خانواده و شغل دارد.»


رکوردشکنی قتل عام در امریکا

آسوشیتدپرس در گزارش آماری جدیدی آورده است که ایالات متحده در نیمه اول سال‌جاری میلادی (۲۰۲۳) با ثبت ۲۸ مورد حادثه قتل‌عام، رکورد جدیدی را ثبت کرده است.
به گزارش الجزیره، در همین حال سیاستگذاران امریکا در تلاش برای مهار خشونت با سلاح گرم در سراسر این کشور هستند.تحلیل آسوشیتدپرس که روز جمعه منتشر شد، نشان می‌دهد همه قتل‌های دسته‌جمعی بجز یک مورد شامل استفاده از سلاح گرم بوده است.


افزایش 5 درصدی مرگ و میر
بر اثر گرما در هلند
آمارها نشان می‌دهد که در سه ماهه دوم سال‌جاری میلادی (۲۰۲۳)، بیش از ۳۹ هزار نفر در هلند جان خود را از دست داده‌اند و این افزایش آماری، همزمان با موج گرما در این کشور گزارش شده است.
به گزارش ندرلندتایمز، کارشناسان می‌گویند: تعداد مرگ و میرها ۱۹۰۰ نفر یا ۵ درصد بیشتر از پیش‌بینی‌ها برای این بازه زمانی بوده است.در سه هفته ژوئن (ماه گذشته میلادی)، مرگ و میر بیش از حد در بین افراد تحت مراقبت‌های پزشکی طولانی و سالمندان مشاهده شده است.کارشناسان آماری این کشور همچنین خاطرنشان کردند که ژوئن ۲۰۲۳، گرم‌ترین ماه ژوئن از زمان آغاز اندازه‌گیری دمای هوا از سال ۱۹۰۱ در هلند بوده است.

جستجو
آرشیو تاریخی