اسیـدپاشـی بـه بـرادر بـرای انتقـام

مرضیه همایونی/ مرد میانسال که 16 سال قبل مرتکب قتل شده و با گرفتن رضایت از زندان آزاد شده بود، در اقدامی هولناک روی برادرش اسید پاشید.
به گزارش «ایران» پنجشنبه 22 تیر گزارش اسیدپاشی به مردی 54 ساله در خانه‌ای قدیمی از سوی مأموران پلیس به بازپرس محمد مهدی براعه اعلام و در بررسی‌های اولیه مشخص شد قربانی اسیدپاشی با برادر و مادرش در این خانه زندگی می‌کردند اما برادر کوچک‌تر روی او اسید پاشیده و فرار کرده است.
 هنوز 24 ساعت از این ماجرا نگذشته بود که مأموران متهم 50 ساله را بازداشت کردند و او به جرم خود اعتراف کرد. به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران، مرد اسیدپاش در اختیار کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت.

گفت‌و‌گو با متهم
چرا روی برادرت اسید پاشیدی؟
از برادرم کینه به دل داشتم. او زندگی‌ام را خراب کرده بود و باعث شد که یک آدم بی‌گناه را به قتل برسانم. 16 سال قبل، برادرم به من گفت که مرد همسایه به همسرم نظر بد دارد آنقدر مرا تحریک کرد تا مرد بی‌گناه را کشتم و دچار عذاب وجدان شدم.
بعد چه اتفاقی رخ داد؟
 به قصاص محکوم شدم اما خواهرم توانست با زحمت زیاد و به شرط دریافت دیه رضایت خانواده مقتول را جلب کند. با کمک خیرین دیه‌ام فراهم شد و سه سال قبل از زندان آزاد شدم. وقتی بیرون آمدم این بار برادرم از همسرم بدگویی کرد در حالی که همسرم در تمام مدتی که من در زندان بودم پای من ماند و حتی دخترم را بزرگ کرد و برای او جهیزیه تهیه کرد و او را به خانه شوهر فرستاد. ولی برادرم کاری کرد که همسرم بعد از این همه سال از من جدا شود. او با حرف‌ها و کارهایش مرا به همسرم بدبین کرد و دچار مشکلات روانی شده بودم.
چه شد که روی برادرت اسید پاشیدی؟
 اسید را در زیرزمین خانه مادرم گذاشته بودم و روز حادثه وقتی با حرف‌هایش دوباره عصبانی‌ام کرد، اسید پاشیدم. الانم پشیمان نیستم حقش بود. من قصاب بودم و یک مدتی هم تعمیرکار بودم، اما برادرم معتاد بود و مرا هم معتاد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی