حوادث جهان

6 کشته در آتش‌سوزی
خانه سالمندان ایتالیا

آتش گرفتن یک خانه سالمندان در میلان ایتالیا 6 کشته و بیش از 80 مصدوم برجای گذاشت.جوزپه سالا، شهردار میلان گفت که آتش‌سوزی حدود ساعت یک نیمه‌شب شنبه در خانه سالمندان در جنوب‌شرقی محله کوروتو در یک اتاق که 2زن در آن زندگی می‌کردند، شروع شد و هر دو بر اثر شعله‌های آتش جان باختند و 4قربانی دیگر بر اثر استنشاق دود سمی، جان خود را از دست دادند.به گزارش رسانه‌ها، 5نفر از قربانیان زن بین 69 تا 87 ساله بودند، در حالی که نفر ششم یک مرد 73 ساله بود.
لوکا کاری، سخنگوی آتش‌نشانان ملی به خبرگزاری فرانسه گفت که معتبرترین فرضیه در حال حاضر برای چگونگی شروع آتش، اتصال برق بوده است.


حبس در بلندترین
تله‌کابین آمریکای جنوبی

ده‌ها نفر پس از آنکه در یکی از مرتفع‌ترین سیستم‌های تله‌کابین جهان در اکوادور گرفتار شده بودند، نجات یافتند.
به گزارش  سی ان ان، ارتفاع تله‌کابین کیتو به بیش از ۳۹۴۷ متر از سطح دریا می‌رسد و یکی از بلندترین تله‌کابین‌ها در آمریکای جنوبی است.گفته می‌شود که نقص فنی منجر به وقوع این حادثه و گرفتار شدن دست‌کم ۷۰ نفر از سرنشینان تله‌کابین شده است.همچنین دستور توقف فعالیت تله‌کابین‌ها تا انجام تحقیقات لازم برای مشخص شدن جزئیات این حادثه، صادر شده است.تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می‌دهد نیروهای امدادی در تاریکی شب در حال نجات افرادی هستند که تعدادی از آنها داخل کابین‌های معلق گرفتار شده بودند و برخی دیگر نیز در ارتفاعات کوهستان بدون وسیله حمل و نقل، جا مانده بودند.


 انفجار مرگبار کارخانه در روسیه
منابع خدمات اضطراری روسیه گزارش کردند که انفجاری در کارخانه مواد منفجره در مرکز روسیه به مرگ دست‌کم 6 نفر و زخمی شدن 2نفر دیگر منجر شد.
بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، خدمات امور اضطراری روسیه روز جمعه  گزارش کردند که انفجاری در شهر «چاپائوفسک» در منطقه «سامارا» و در کارخانه «پرومسینتز» به وقوع پیوست. یکی از نمایندگان سرویس اورژانس به خبرگزاری روسی «تاس» گفت که انفجار فوق، زمانی رخ داد که کارگران محلی در حال برچیدن یک خط لوله فنی بودند که البته در پی وقوع این حادثه، آتش‌سوزی رخ نداد. کارخانه پرومسینتز یکی از تولیدکنندگان اصلی مواد منفجره صنعتی در روسیه است که محصولات آن در معدن و اکتشاف نفت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی