قتل به خاطر ساعت 2 میلیون تومانی

مرضیه همایونی/ پسر نوجوان وقتی حاضر نشد ساعتش را به دوستش قرض بدهد با او درگیر شد و وی را به قتل رساند.
اواخر خرداد امسال، مرگ پسر 16 ساله‌ای در یکی از بیمارستان‌های پایتخت به بازپرس وحید ناصری اعلام شد. بررسی‌ها نشان می‌داد وی روز حادثه با دوست 14 ساله‌اش درگیر شده است. بنابراین ردیابی‌ها برای دستگیری پسر نوجوان آغاز شد تا اینکه 20 روز بعد وی با پای خود به کلانتری رفت و تسلیم شد.با اعتراف پسر نوجوان، به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده به دادسرای اطفال ارجاع شد.
 گفت‌و‌گو با عامل جنایت
اختلافات با مقتول بر سر چه بود؟
او دوست خوبی بود، اما پشت سر من خیلی حرف‌های نامربوط می‌زد. کم‌کم ارتباطم را با او کم کردم تا اینکه سال گذشته به سراغم آمد و لباسم را که گران خریده بودم قرض گرفت، اما دیگر آن را برنگرداند و همین مسأله باعث ناراحتی و اختلاف بیشتر ما شد.
به همین دلیل با او درگیر شدی؟
روز حادثه او را دیدم. من یک ساعت دستم بود که دو میلیون تومان خریده بودم. مقتول از من خواست ساعت را به او قرض بدهم تا سر قرار با دوستش برود، اما من که از او ناراحت بودم مخالفت کردم، چون می‌دانستم دیگر ساعت را پس نمی‌دهد وقتی به او گفتم دعوایمان شد و با چاقو او را زدم.
بعد از حادثه چکار کردی؟
فرار کردم و سه روز بعد با اعلامیه ترحیمش روی دیوار مواجه شدم. باورم نمی‌شد که ضربه ناخواسته من، باعث مرگش شده باشد.
چه شد خودت را معرفی کردی؟
در تمام این مدت، مدام کابوس می‌دیدم و عذاب وجدان لحظه‌ای رهایم نمی‌کردم یکی از دوستانم گفت برو خودت را معرفی کن ما هم قول می‌دهیم برایت رضایت بگیریم به همین دلیل خودم را معرفی کردم.
جستجو
آرشیو تاریخی