حادثه در حادثه

کشف مقبره باستانی در باغچه

یک زن و شوهر نروژی در حالی که مشغول بازسازی خانه‌شان بودند، در محوطه باغچه خانه‌شان یک قبر و یک شمشیر مربوط به دوران وایکینگ‌ها پیدا کردند.
خانه هیلاند و همسرش، خانه‌ای بسیار قدیمی است که بنای اولیه آن به سال ۱۷۴۰ میلادی برمی‌گردد. موقعی که هیلاند علف‌ها و خاک سطحی حیاط را کنار می‌زد، ابتدا با یک سنگ مستطیل‌شکل روبه‌رو شد که در ابتدا برای او چیز مهمی به نظر نمی‌رسید. او سنگ را کنار گذاشت و به حفاری ادامه داد. اما کمی پایین‌تر یک شی فلزی از زیر خاک بیرون آمد.
علاوه بر شمشیر، اشیای تدفینی دیگری نیز در قبر پیدا شد که برخی اشیای تزئینی مانند قلاب‌های کمربند، سنجاق‌های طلاکاری‌شده و مهره‌های شیشه‌ای از جمله آنها بودند. روز بعد یک باستان‌شناس به همراه یکی از مسئولان موزه تاریخ و فرهنگ اسلو به خانه هیلاند رفتند و تأیید کردند که این یک مقبره وایکینگی است.
 

زلزله در دریای خزر
 زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵,۷ ریشتر عصر دوشنبه در دریای خزر به وقوع پیوست.
به گزارش «نیوز آنرولد»، مقامات جمهوری آذربایجان اعلام کرده‌اند که تاکنون خساراتی ناشی از وقوع این زمین لرزه گزارش نشده است.
این زمین لرزه در باکو و مناطق مختلفی از جمهوری آذربایجان احساس شده است.
مقامات محلی شهرستان «خاچماز» که بیشتر از مناطق دیگر این زمین‌لرزه در آن احساس شده نیز اعلام کرده‌اند که در حال ارزیابی خسارات زلزله هستند.
به گزارش مرکز لرزه‌نگاری اروپا – مدیترانه، کانون این زمین‌لرزه در ۴۳ کیلومتری شمال شرق شهر خاچماز بود که ۳۷ هزار نفر در آن زندگی می‌کنند.
 

4 کشته در تیراندازی فیلادلفیا
 
مقامات پلیس ایالتی امریکا اعلام کردند که در پی وقوع حادثه تیراندازی در فیلادلفیا، دست‌کم 4 نفر جان خود را از دست دادند.
به گزارش بی‌بی‌سی، این حادثه اواخر روز دوشنبه رخ داد و دو کودک نیز که گفته می‌شود 2 و ۱۳ ساله هستند، زخمی شدند. به نظر می‌رسد قربانیان، تصادفی مورد ضرب گلوله قرار گرفتند و هیچ ارتباطی بین آنها و تیرانداز وجود نداشته است.
به گفته پلیس ایالتی، مرد مسلح مظنون این تیراندازی هم‌اکنون در بازداشت بسر می‌برد و تفنگ و اسلحه کمری وی نیز کشف شده است.همچنین گفته می‌شود که 4 قربانی این حادثه، همگی مرد بوده و بین ۲۰ تا ۵۹ سال، سن داشتند.

جستجو
آرشیو تاریخی