سیاسی

تأکید رئیس قضا بر ضرورت شفاف سازی مصادیق آزادی‌های مشروع
رئیس قوه قضائیه گفت: در مقوله تأمین آزادی‌های مشروع هم به لحاظ نظری و هم به لحاظ عملی به کار و تدقیق بیشتر نیاز است.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، روز گذشته در سخنانی در نشست شورای عالی قوه قضائیه، با اشاره به ضرورت شفاف کردن «مصادیق آزادی‌های مشروع» به اصول و مفادی از قانون اساسی اشاره کرد و گفت که با لحاظ قیود و حتی بدون لحاظ قیود، به این مقوله پرداخته‌اند و نکاتی در باب «بند ششم از اصل دوم»، «اصل سوم» و «فصل سوم» قانون اساسی مطرح شده است.
 

سخنگوی وزارت امور خارجه خبر داد
امیرعبداللهیان به باکو سفر می‌کند
سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به باکو برای شرکت در اجلاس وزرای امور خارجه جنبش عدم تعهد خبر داد و گفت: دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با همتای آذربایجانی دوجانبه انجام خواهد شد. این دیدارها می‌تواند منجر به رفع سوءتفاهمات میان ایران و آذربایجان شود.
به گزارش ایرنا، ناصر کنعانی روز گذشته در نشست خبری درباره برخی گمانه‌زنی‌ها در ارتباط با روابط ایران و مصر گفت: هیچ موضع رسمی درباره روابط ایران و مصر دریافت نکرده‌ایم و اخبار منتشر شده هنوز از سوی مراجع ذیربط راستی‌آزمایی نشده است.
 

سرلشکر باقری بیان کرد
نیروی‌زمینی آماده نبردهای محتمل
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر، تحولات چشمگیری را در نیروی زمینی ارتش شاهد بوده‌ایم، گفت: این نیرو توانسته با حداقل هزینه، صرفه‌جویی و استفاده بهینه از منابع خود، در مسیر تحول و روزآمدسازی قرار بگیرد.
به گزارش فارس، سردار سرلشکر محمد باقری در حاشیه برگزاری همایش سراسری فرماندهان یگان‌های عمده نیروی زمینی افزود: نیروی زمینی ارتش، سرنوشت نبردهای امروزی را رقم می‌زند و تأثیرگذاری قابل توجهی در حفظ تمامیت ارضی کشور دارد. وی با اشاره به نمایشگاه دستاوردهای دفاعی و نظامی نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: این نمایشگاه، نشان دهنده تفاوت‌های اساسی نیروی زمینی حال حاضر با نیروی زمینی گذشته است که خود را برای نبردهای محتمل آینده آماده کرده است.
 

دریادار ایرانی:
ناوشکن دماوند ۲
به موشک ابرفراصوت تجهیز می‌شود
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از تجهیز ناوشکن دماوند ۲ به موشک ابرفراصوت خبر داد.
به گزارش ایرنا، امیر دریادار شهرام ایرانی اظهار کرد: ناوشکن دماوند ۲ که در روزهای آینده به ناوگان نیروی دریایی ارتش اضافه می‌شود به موشک‌های پدافندی و تهاجمی مجهز خواهد بود.
وی افزود: تمام تجهیزات دفاعی نصب شده در ناوشکن دماوند ۲ کاملاً به‌روز است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش بیان کرد: قطعاً دماوند دارای آخرین دستاوردها در همه حوزه‌هاست.


طرح تحقیق و تفحص از سازمان اداری و استخدامی در دست اقدام
40 تن از نمایندگان مجلس طرح تحقیق و تفحص از سازمان اداری و استخدامی را کلید زده‌اند و این طرح جهت بررسی تقدیم هیأت رئیسه مجلس شده است.
به گزارش تسنیم، طرح تفحص با حضور میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی در کمیسیون اجتماعی بررسی خواهد شد و وی درباره محورهای تفحص از این سازمان توضیح خواهد داد که اگر توضیحات وی قانع کننده باشد تفحص از دستورکار خارج می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی