36 سال حبس برای سرقت مسلحانه از خانه ها

کامران علمدهی / 3 سارق مسلح که در پوشش خریدار از فروشندگان کالا در سایت‌های اینترنتی سرقت می‌کردند، پس از محاکمه به 36 سال حبس محکوم شدند.
به گزارش «ایران»، فروردین امسال مردی با مراجعه به پلیس مدعی شد 3 پسر جوان با تهدید سلاح کمری از خانه‌اش سرقت کرده‌اند.
شاکی در توضیح ماجرا به مأموران گفت: یک دستگاه پلی‌استیشن را برای فروش در سایت آگهی کرده بودم که پسر جوانی تماس گرفت و خود را خریدار معرفی کرد. بعد هم از من نشانی گرفت تا برای پرداخت مبلغ و بردن دستگاه بازی بیاید. یکی دو ساعت بعد، او به همراه 2 پسر جوان دیگر به خانه‌ام آمدند اما به محض ورود با کلت کمری تهدیدم کردند و بعد هم دست و پایم را بستند و برخی از اموال با ارزش خانه از جمله تلفن همراهم را سرقت کردند. آنها وقتی متوجه شدند که همسرم هم در خانه است، سراغ او رفتند و گردنبند و مقداری از طلاهایش را هم گرفتند و به سرعت از خانه‌ام خارج شدند.چند روز بعد از این شکایت مرد دیگری به پلیس آگاهی رفت و با طرح شکایتی مشابه گفت: سه پسر برای خرید دستگاه رایانه‌ای که در سایت برای فروش آگهی کرده بودم، به خانه‌ام آمدند. من برایشان آبمیوه آوردم اما وقتی خودم هم نوشیدنی را خوردم، بی‌هوش شدم. وقتی به هوش آمدم، دیدم دست و پاهایم را بسته‌اند و اموال باارزشم از جمله20 سکه طلا، 10 هزار دلار و سیستم‌های صوتی و تصویری، کیف پول دیجیتال، لپ‌تاپ، گیتار، مقداری طلا و... را به سرقت برده‌اند.در حالی که مأموران، شناسایی و بازداشت 3 سارق حرفه‌ای را در دستور کارشان قرار داده بودند، شاکی دیگری به اداره پلیس مراجعه کرد. اظهارات این شاکی هم که از او مقداری طلا و ارز و لوازم صوتی سرقت شده بود، شبیه اظهارات دو شاکی دیگر بود.شواهد نشان می‌داد که سارقان هر 3 خانه اعضای یک باند هستند و سرقت‌ها سریالی است. بنابراین مأموران با اطلاعاتی که شاکی‌ها در اختیارشان گذاشته بودند و بررسی دوربین‌های مداربسته موفق شدند 20 روز پس از آخرین شکایت هر 3 متهم را در خانه‌ای در غرب تهران شناسایی و بازداشت کنند. در بازرسی از خانه سارقان علاوه بر 2 کلت کمری با سه تیغه خشاب، بخشی از اموال مسروقه نیز کشف و ضبط شد.متهمان که 35، 30 و 29 ساله بودند، پس از دستگیری به سرقت مسلحانه اعتراف کردند.با اعتراف متهمان، برای هریک از آنها به اتهام سرقت مسلحانه و حمل غیرمجاز سلاح جنگی کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.در ابتدای این جلسه هر 6 شاکی پرونده یک‌به‌یک به جایگاه رفتند و با تشریح ماجرای سرقت، خواستار اشد مجازات برای متهمان شدند.پس از آن متهمان که یکی از آنها در زندان بود و دو نفر دیگر با قید وثیقه آزاد بودند نیز هرکدام به تنهایی به جایگاه رفتند و از خودشان دفاع کردند.یکی از متهمان به قاضی گفت: ما بیشتر مواقع سایت‌های فروش کالاهای دست دوم را رصد می‌کردیم و اگر فردی کالای صوتی گرانبهایی را آگهی می‌کرد و خانه‌اش در منطقه خوبی بود، نقشه سرقت را اجرا می‌کردیم اما حالا پشیمان هستم.
متهم دیگر پرونده نیز به جایگاه رفت و گفت: من به خاطر مشکلات اقتصادی و بیکاری ناچار به این کار شدم.سومین متهم نیز با قبول اتهامش از شاکی‌های پرونده درخواست بخشش کرد.پس از پایان دفاعیات، قضات وارد شور شدند و برای هریک از متهمان به اتهام سرقت مسلحانه و مقرون به آزار 10 سال حبس، 74 ضربه شلاق و رد مال در نظر گرفته شد و برای حمل و نگهداری سلاح گرم نیز به 2 سال حبس محکوم شدند.
جستجو
آرشیو تاریخی