حوادث جهان

تصادف مرگبار با ۲۵ کشته در غرب هند

 تصادف یک دستگاه اتوبوس مسافربری در غرب هند دست‌کم ۲۵ کشته برجا گذاشت.
 به گزارش الجزیره، مقامات پلیس هند به رسانه‌های محلی اعلام کردند که انفجار لاستیک باعث شد تا یک دستگاه اتوبوس مسافربری کنترل خود را از دست بدهد و پس از برخورد با جداکننده جاده، طعمه حریق شود. در این حادثه دست کم ۲۵ نفر جان خود را از دست دادند. یکی از مقامات پلیس ایالتی هند درباره جزئیات این حادثه گفت: این اتوبوس ۳۳ سرنشین داشت و حوالی ساعت ۱:۳۰ بامداد شنبه در بزرگراهی در ایالت «مهاراشترا» دچار سانحه شد. همچنین گفته می‌شود که هشت نفر دیگر نیز به بیمارستان منتقل شدند. تصادفات جاده‌ای مرگبار در هند رایج است که اغلب به دلیل بی‌احتیاطی در رانندگی، جاده‌های نامناسب و وسایل نقلیه قدیمی است.


انفجار هولناک
کارخانه مواد شیمیایی در چین
رسانه‌های دولتی چین از وقوع انفجار در یک کارخانه مواد شیمیایی در استان «جیانگشی» در جنوب شرقی این کشور خبر دادند. به گزارش «بی ان ان»، این کارخانه، مواد شیمیایی برای صنایع نساجی و کاغذ تولید می‌کند. رسانه‌های دولتی چین گفتند که علت این انفجار در دست بررسی است. همچنین تاکنون مصدومیت یا فوت ناشی از این حادثه گزارش نشده است.


افزایش مرگ‌های ناشی از گرما در امریکا
 کارشناسان در ایالات متحده نسبت به افزایش موج‌های گرما که منجر به مرگ و میر انسان‌ها می‌شود، هشدار دادند. به گزارش یورونیوز، این کارشناسان افزودند که در آینده وقایع آب و هوایی مرگبار همچون طوفان و گردباد نیز بیشتر رخ خواهد داد. در حال حاضر یک گنبد حرارتی در ایالت‌های تگزاس و لوئیزیانا حاکم است و دست‌کم ۱۳ کشته برجا گذاشته و کارشناسان هشدار می‌دهند که تا چند روز دیگر دما در کالیفرنیا به ۴۴ درجه سانتیگراد برسد. همچنین در آخر هفته شهر «فینیکس»، داغ‌ترین شهر بزرگ امریکا خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود که هفته آینده دما در برخی مناطق ایالت آریزونا تا ۴۶ درجه سانتیگراد افزایش یابد.


بارندگی سیل‌آسا در غرب ژاپن

 مقامات ژاپن اعلام کردند که بارندگی‌های شدید در بخش‌هایی از این کشور یک کشته برجا گذاشته است.
 به گزارش «ژاپن تایمز»، هشدار تخلیه منازل برای بیش از دو میلیون سکنه صادر شده است.
 به گفته یک مقام پلیس محلی، در استان «یاماگوچی» این کشور، جسد مردی در داخل خودرویی که به داخل یک رودخانه‌ سقوط کرده بود، پیدا شده است. همچنین رانش زمین منجر به تخریب خانه‌ای شده و در پی آن یک مرد ۷۰ ساله نیز ناپدید شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی