2 شرط برای بخشش قاتل مادر

گروه حوادث آبرسانی به مناطق محروم و آزادی چند زندانی، شرط خواهر و برادر برای بخشش قاتل مادرشان بود.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، 8 سال قبل زن میانسالی در شیراز با 6 ضربه چاقو به قتل رسید.
طبق اظهارات دختر مقتول و شاهدان ماجرا، عامل این جنایت که داماد خانواده بود، دستگیر شد.متهم در تحقیقات به قتل مادرزنش اعتراف کرد و گفت: بعد از مدتی که از زندگی مشترکمان گذشت، همسرم درخواست طلاق داد. من که عامل این جدایی را مادرزنم می‌دانستم، کینه او را به دل گرفتم. روز حادثه از ساعت 6 صبح در مقابل خانه‌اش کشیک دادم و زمانی که مادرزنم از خانه بیرون آمد، به او حمله کردم و با چاقو او را زدم و بعد از آن متواری شدم.
با اعتراف متهم به جنایت، بازسازی صحنه قتل و تکمیل شدن تحقیقات، پرونده به دادگاه کیفری استان فارس ارسال شد. با توجه به درخواست دو فرزند مقتول، قضات دادگاه کیفری حکم قصاص را صادر کردند.
با تأیید این حکم در دیوان‌عالی کشور، پرونده به اجرای احکام دادسرای شیراز ارجاع شد. مرد جوان 4 بار برای اجرای حکم پای چوبه دار رفت اما هر بار با تلاش واحد صلح و سازش دادسرا و آذر شهسواری، مسئول کمیته سفیران صلح و دوستی انجمن حمایت از زندانیان کشور، مرد جوان موفق شد از اولیای دم مهلت بگیرد.در نهایت نیز تلاش‌ها به نتیجه رسید و دو فرزند مقتول به شرط دریافت دیه که صرف امور خیریه شود، از قصاص قاتل گذشتند.
دختر مقتول که همسر سابق متهم بود، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما گفت: وقتی 10 سالم بود، پدرم فوت کرد و مادرم برای ما هم مادری کرد هم جای پدرم بود. اما زمانی که متوجه شدم متهم که شوهر سابقم بود، در زندان بیماری ‌ام‌اس گرفته است و رفتار خوبی هم با زندانیان داشته، تصمیم گرفتیم او را ببخشیم.
دختر مقتول که خارج از ایران زندگی می‌کند، ادامه داد: ما از همان ابتدا درخواست قصاص دادیم ولی با وساطت نیکوکاران در نهایت او را بخشیدیم. شرط ما این بود که با مبلغ دیه‌ای که در نظر گرفته‌ایم، چند زندانی آزاد شوند و به مناطق محروم مثل سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان هم آبرسانی شود.
جستجو
آرشیو تاریخی