حوادث جهان

هشدار «هوای سمی»
برای ۱۰۰ میلیون امریکایی
طولانی شدن آتش‌سوزی‌های جنگلی در کانادا و گسترش تبعات آن همچون انتشار دود غلیظ و سمی به مناطق وسیع‌تر از جمله سراسر غرب میانه و شرق ایالات متحده، دست‌کم ۱۰۰ میلیون امریکایی را با هشدار شدید آلودگی هوا و خطر استنشاق هوای سمی مواجه کرد.
به گزارش  رویترز، اداره ملی خدمات جوی ایالات متحده روز پنجشنبه اعلام کرد که هشدارهای کیفیت نامطلوب هوا در بخشی از ایالات متحده از ایالت ویسکانسین و شمال ایلینوی گرفته تا نیویورک و سواحل شرقی ادامه دارد.
 بیش از ۱۰۰ میلیون امریکایی باید فعالیت‌های طولانی مدت در فضای باز را محدود کنند و در صورت نیاز و چنانچه به بیماری‌های ریوی و تنفسی مبتلا هستند، ماسک بزنند. همچنین به کودکان و سالمندان توصیه شده تا فعالیت‌های فیزیکی سنگین را به حداقل رسانده یا از آن اجتناب کنند.
بنابراین گزارش منطقه‌ای به وسعت هشت میلیون هکتار یعنی مساحتی بزرگتر از «ویرجینیای غربی» تاکنون بر اثر این حریق‌ها سوخته است.


قاچاق موی انسان

پلیس فرودگاه بین‌المللی استانبول یک محموله قاچاق ۹۳ کیلوگرمی از موی طبیعی انسان را کشف و ضبط کرد.
به گزارش  آناتولی، یگان حفاظت گمرک‌های ترکیه در عملیاتی در فرودگاه بین‌المللی استانبول این محموله را از چمدان یک مسافر کشف کرد.
وزارت تجارت ترکیه اعلام کرده است:  این محموله قاچاق از اتیوپی وارد ترکیه شده و ارزش محموله  یک میلیون و ۳۴۰ هزار لیره اعلام شده است.


مرگ یک کودک در سیل کره

مقامات کره جنوبی اعلام کردند که بارندگی‌های سیل‌آسا در نواحی شرق و جنوب شرق این کشور منجر به رانش زمین و مرگ کودک یک‌ ساله شده است.
به گزارش  «یو اس نیوز»، بارش‌های شدید و مداوم روز جمعه همچنین صدها خانواده را مجبور به تخلیه خانه‌هایشان کرده و سیل به آبگرفتگی و مسدود شدن بسیاری از جاده‌ها و پل‌ها منجر شده است.
به گفته مقامات، حادثه رانش زمین در شهر «یونگجو» در یکی از استان‌های شرقی این کشور رخ داده است.
 امدادگران موفق شدند ۹ نفر را از خانه‌ای که زیر گل و لای عظیم مدفون شده بود، زنده خارج کنند اما کودک خردسالی که به همراه این افراد به بیمارستان منتقل شده بود دقایقی بعد به دلیل شدت آسیب‌های وارده جانش را از دست داد.

جستجو
آرشیو تاریخی