سارقان مسلح طلافروشی پای میز محاکمه

مرضیه همایونی/  مردان مسلحی که هنگام سرقت از یک طلافروشی، مرد جوانی را به قتل رسانده بودند، به اتهام محاربه و قتل بزودی در دادگاه انقلاب و دادگاه کیفری تهران محاکمه خواهند شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ساعت ۹ شب سه‌شنبه ۱۰ خرداد سال 1401 دو مرد با صورت‌های نقابدار سوار بر موتورسیکلت بدون پلاک، مقابل یک طلافروشی در خیابان میعاد شمالی منطقه خانی‌آبادنو توقف کردند. مردان نقا‌بدار از موتور پیاده شده و یکی از آنها در حالی که اسلحه کلاشنیکفی در دست داشت مقابل طلافروشی ایستاد و نفر دوم با پتک شروع به ضربه زدن به شیشه ویترین مغازه کرد. مرد طلافروش با مشاهده سارقان، بلافاصله آژیر خطر را به صدا درآورد و سارق بدون توجه به دوربین‌های طلافروشی و آژیر خطر به تلاشش برای شکستن ویترین طلافروشی ادامه داد.
سارقان پس از شکستن شیشه ویترین، حدود 6 کیلوگرم طلاهای مغازه را داخل کیسه سیاه رنگی ریختند و به سمت موتورسیکلت‌شان رفتند تا فرار کنند اما اهالی محل و رهگذران که شاهد ماجرا بودند، با محاصره موتورسواران می‌خواستند مانع فرار آنها شوند. سارقان که مردم را سد راه خود می‌دیدند اقدام به تیراندازی کرده و سه نفر را مصدوم کردند، اما درنهایت با تلاش مردم دو متهم دستگیر و تحویل پلیس شدند.
در حالی که تحقیقات در این زمینه ادامه داشت سه روز بعد، یکی از مصدومان جان باخت. با گزارش مرگ مرد جوان به بازپرس محمد جواد شفیعی، پرونده برای رسیدگی به شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران ارجاع شد. در بررسی‌های اولیه مشخص شد که عاملان این سرقت مرگبار عمو و برادرزاده هستند. آنها در تحقیقات به جرم خود اعتراف کرده و مرد 43 ساله در تحقیقات گفت: 22 سال قبل با برادرم در تهرانپارس به همین شگرد دست به سرقت مسلحانه طلافروشی زدیم اما دستگیر و به ۱۵ سال حبس محکوم شدیم. با اعتراض به رأی صادره، حکم به ۱۱ سال حبس دادند و سرانجام نیز پس از ۷ سال آزاد شدیم. در این مدت جرایم خرد انجام می‌دادیم. ما ساکن یکی از شهرستان‌های مرکزی کشور هستیم. سه روز قبل از سرقت به تهران آمدیم و در این مدت در پارک‌ها می‌خوابیدیم. موتور را هم از مردی اجاره کردیم و ۳۰۰ هزار تومان به‌عنوان بیعانه دادیم و موتور را در مشیریه تحویل گرفتیم و قرار شد مابقی را هنگام بازگرداندن موتور برگردانیم.او ادامه داد: این طلافروشی در محل خلوتی بود به همین دلیل آن را انتخاب کردیم. ما 24 اسفند سال 1400 هم در پرند ۳ کیلو طلا به همین شیوه و شگرد سرقت کردیم. نیمی از طلاها را فروختیم اما مابقی را چون می‌دانستیم که طلا گران می‌شود، نفروختیم و نگه داشتیم تا گران شود.
به دنبال اعتراف متهمان و پس از بازسازی صحنه سرقت و تکمیل تحقیقات بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران برای متهم اصلی پرونده که تیراندازی کرده بود اتهام محاربه و قتل را صادر کرد و برای برادرزاده‌اش که در این سرقت رعب‌آور همراه او بود، معاونت در قتل صادر شد. بدین ترتیب پرونده برای رسیدگی به اتهام قتل به دادگاه کیفری استان و برای رسیدگی به اتهام محاربه به دادگاه عمومی و انقلاب تهران ارجاع خواهد شد.
جستجو
آرشیو تاریخی