مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان عنوان کرد

شلوغی مناطق گردشگری، عامل وقوع حوادث

گروه حوادث/ مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزایش دما و حضور گردشگران در روزهای تعطیل و آخر هفته در مناطق گردشگری سردسیر استان را عامل اصلی افزایش آمار وقوع حوادث دانست.
به گزارش ایسنا، منصور شیشه‌فروش  در خصوص هشدار خطرات شنا و غرق‌شدگی در منابع آبی استخرهای ذخیره آب کشاورزی مخزن و دریاچه‌های ذخیره پشت سدها اظهار کرد: با توجه به افزایش آمار غرق‌شدگی هشدارهای لازم ویژه کانال‌های انتقال آب کشاورزی و رودخانه‌های جاری در مقاطع زاینده‌رود چادگان بالادست زاینده‌رود، فریدون‌شهر و سمیرم  اطلاع‌رسانی شده است.
وی با اشاره به عوامل خطرپذیری رودخانه‌ها افزود: شدت‌ جریان آب، سردی شدید آب رودخانه ناشی از ذوب برف‌های زمستانی، حالت گردابی و بستر متغیر و وجود حفره‌های متعدد و شیب رودخانه‌ها باعث شده که رودخانه‌های جاری خطرپذیر باشند. لغزندگی و شیب دیواره کانال‌های انتقال آب و استخرهای کشاورزی شرایط خطرزایی برای شنا در این منابع‌ آبی ایجاد کرده است.وی تصریح کرد: شرکت آب منطقه‌ای، جمعیت هلال‌احمر و شهرداری‌های در مسیر رودخانه موظف شدند با استقرار، گشت‌زنی تیم‌های امدادی، اطلاع‌رسانی و آموزش در مسیر رودخانه‌ها و کانال‌ها به‌خصوص روزهای تعطیل هشدارهای لازم به افراد را ارائه دهند.
منصور فیروزبخت، مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان نیز با اشاره به آمار غرق‌شدگی طی دو ماه ابتدای سال جاری اظهار کرد: طی دو ماه ابتدای سال جاری ۱۱ نفر به دلیل غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل که پنج نفر بود، افزایش داشته است.
جستجو
آرشیو تاریخی