3ماه مهلت به قاتلان پدر برای پرداخت دیه

مرضیه همایونی/ دختر مقتول به عاملان قتل پدرش سه ماه فرصت داد تا دیه درخواستی وی را فراهم کنند و آنها را ببخشد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده از هفتم آذر سال 92 و بدنبال کشف جسد مرد جوانی در بیابان‌های اطراف تهران آغاز شد. وقتی تیم جنایی به سراغ همسر مقتول رفت رفتارهای مشکوک وی و هراس دختر 10 ساله قربانی، باعث شد تا تیم جنایی به این زن مشکوک شوند. این در حالی بود که بررسی‌ها نشان می‌داد وی با مرد جوانی رابطه پنهانی دارد.
بدین ترتیب شقایق بازداشت شد و در تحقیقات راز جنایت را برملا کرد و گفت: اختلاف زیادی با همسرم داشتم تا اینکه مدتی قبل با آرش آشنا شدم و تصمیم گرفتیم شوهرم را به قتل برسانیم. روز حادثه زمانی که شوهرم به اتاق رفت، در خانه را باز کردم و آرش، برادرش و دوستش وارد خانه شده و همسرم را با شلوار خفه کردند.
با اعتراف زن جوان، همدستانش نیز بازداشت شده و به جنایت اعتراف کردند.
 با اعتراف متهمان و تکمیل تحقیقات پرونده برای صدور حکم به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد و دختر مقتول زمانی که در جایگاه ویژه قرار گرفت، گفت: «من برای همه متهمان این پرونده تقاضای قصاص دارم و از دادگاه می‌خواهم که مادرم را هم مجازات کند. پدرم مرد خوبی بود و وضع مالی خوبی هم داشت اما مادرم مرتب او را اذیت می‌کرد.»
 آرش در تحقیقات مدعی شد که در هنگام قتل برادر و دوستش نیز با او همدست بوده‌اند. بدین ترتیب قضات دادگاه آرش، برادر و دوستش را به اتهام مشارکت در قتل به قصاص محکوم کردند.
با گذشت 10 سال از این جنایت، پرونده برای اجرای حکم قاتلان به شعبه چهارم دادیاری دادسرای امور جنایی تهران ارجاع شد. قرار بود سه محکوم چهارشنبه گذشته پای چوبه دار بروند اما با تلاش دادیار امین کرمانی‌نژاد، دختر مقتول که تنها اولیای دم این پرونده است به محکومان سه ماه مهلت داد تا دیه درخواستی او را فراهم کنند در غیر این صورت حکم قصاص را اجرا خواهد کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی