رئیس جمهور در همایش بزرگداشت هفته قوه قضائیه:

پرونده‌های قضایی باید کاهش یابد

رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت تلاش همه قوا برای رسیدن به جامعه‌ای عاری از جرم، جنایت و فساد، اظهار داشت: نقطه مطلوب ما رسیدن به جامعه‌ای مبتنی بر اخلاق، معنویت و عدالت است که هم در طول 4 دهه گذشته و هم در بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان یک راهبرد و هدف مورد توجه قرار گرفته است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز گذشته در همایش بزرگداشت هفته قوه قضائیه شهید بهشتی را به حق معمار دستگاه قضایی جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب مهمترین نیاز دوره پیش‌ رو را تحول عنوان کردند و در تبیین تحول فرمودند که عبارت است از شناخت وضع موجود و وضع مطلوب و تلاش برای کم کردن فاصله بین این دو وضعیت.
رئیس جمهور اولین شرط تحول را تحول شناختی برشمرد که نیاز به برخورداری از روحیه تحول‌خواه دارد و افزود: دومین شرط تحول هم تحول فرایندی است که برای دست یافتن به آن نیاز به یک بازنگری در عملکرد خود داریم تا نقاط ضعف آن را برطرف و نقاط قوت آن را تقویت کنیم. رئیس جمهور تحول نهادی را سومین محور مهم در فرایند تحول دانست و گفت: هیچ دستگاهی در کشور نمی‌شناسیم که مأموریت آن پیشگیری از جرم نباشد، بازدارندگی و کاهش میزان جرم در کشور ضرورت دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی