معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد

۱۹ میلیون هکتار از اراضی آماده اجرای آبخیزداری

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: اکنون حدود ۹۰ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری باقی مانده است که از این میزان ۱۹ میلیون طرح آماده اجرا وجود دارد.
به گزارش ایرنا، «عباسعلی نوبخت» در نشست هم‌افزایی برای حکمرانی متعالی سرزمین که با حضور وزیر کشور برگزار شد، با بیان اینکه ۱۳۵ تا ۱۳۷ میلیون هکتار اراضی کشور عرصه‌های منابع طبیعی است، اظهار داشت: به ازای یک واحد هزینه و اعتبار در حوزه آبخیزداری، ۴.۴ تا ۴.۷ درصد سود به طبیعت بازمی‌گردد. معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سطح عرصه‌‌های بیابانی کشور ۴۴ میلیون هکتار است، اظهار داشت: از این سطح حدود ۳۰ تا ۳۲ میلیون هکتار در معرض فرسایش بادی است.
نوبخت افزود: در سال‌های اخیر تعداد استان‌های بیابانی کشور از ۱۴ استان به ۲۲ استان رسیده، ضمن آنکه حدود ۲۷۰ میلیون هکتار عرصه‌‌های گردوغبار در اطراف کشور ما هستند و ایران تحت تأثیر گردوغبار این اراضی قرار دارد.
وی با اشاره به تدوین طرح مردمی‌سازی منابع طبیعی و مدیریت جامع آبخیزداری افزود: درحال حاضر طرح کاشت یک میلیارد درخت علاوه بر همکاری جوامع محلی نیازمند کمک و حمایت برخی استانداری‌های کشور است.
جستجو
آرشیو تاریخی