گردشگران 3 استان امروز مراقب مونسون باشند

زهره افشار/ در ادامه بارش‌های مونسون در جنوب و شرق کشور، سازمان هواشناسی نسبت به وقوع ناپایداری‌های شدید جوی و طغیان رودخانه‌های فصلی و وزش باد شدید در 3 استان هشدار داد.
«صادق ضیاییان» مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی به «ایران» گفت: بارش‌های فصلی، روز گذشته استان‌های سیستان و بلوچستان و نیمه جنوبی کرمان را در بر گرفته و مشکلاتی را برای مردم به‌وجود آورد که امروز این بارش‌ها را با شدت بیشتری در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان خواهیم داشت. با توجه به اینکه ساکنان بومی با این پدیده تا حدی آشنایی دارند، لازم است گردشگران به این هشدارها توجه بیشتری داشته‌ باشند.
شدت بارش‌های فصلی در این استان‌ها بویژه در ساعت‌های بعدازظهر به حدی است که احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها وجود دارد. در برخی نقاط این استان‌ها، بارش‌ها همراه با تگرگ و وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک و کاهش دید خواهد بود.
ضیاییان از رانندگان و گردشگرانی که به این استان‌ها سفرکرده‌اند، خواست از هرگونه تردد، توقف و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.
ضیاییان تصریح کرد: از امروز سه‌شنبه تا روز جمعه میانگین دما در نیمه شمالی کشور حداقل یک تا 3 درجه افزایش می‌یابد.
جستجو
آرشیو تاریخی