سیاسی

رئیس جمهور در دیدار رهبران ارشد جنبش حماس:
جبهه مقاومت در حال تغییر موازنه قدرت در صحنه جهانی است
رئیس‌جمهور با بیان اینکه نشانه‌ها گواه آن است که امروز جریان مقاومت از هر زمانی قوی‌تر و دشمنان این جبهه در جایگاهی ضعیف‌تر از هر زمان دیگری هستند، اظهار داشت: پیروزی‌های جبهه مقاومت آشکار و اثبات کرده تصویری که صهیونیست‌ها تلاش می‌کردند از قدرت بازدارندگی ادعایی خود نمایش دهند، واقعی نیست.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» روز گذشته در دیدار «اسماعیل هنیه» رئیس و جمعی از اعضای بلندپایه دفتر سیاسی حماس، گفت: امروز جبهه مقاومت، نه فقط در سرزمین‌های اشغالی، بلکه در منطقه و حتی در عرصه بین‌المللی، در حال تغییر موازنه قدرت و شرایط به نفع خود و به زیان جریان سلطه است.
رئیس‌جمهور مهمترین مسأله جهان اسلام را آزادی قدس و هرگونه تلاش برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را خیانت به آرمان فلسطین و خنجر زدن از پشت به جریان مقاومت دانست و گفت: حامیان رژیم صهیونیستی که به دنبال عادی‌سازی رابطه برخی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی هستند، بدانند که این کار برای آن رژیم امنیت‌آفرین نخواهد بود و این کشورها نیز بدانند که این کار برای آنها فقط باعث تولید نفرت از سوی مردم خودشان و ملت‌های مسلمان خواهد شد.


رئیس قوه قضائیه  خبر داد
کاهش رفع توقیف حساب بانکی
از ۲۰۰ روز به ۴ دقیقه با سامانه سیاق
رئیس قوه قضاییه از اقدامات «بانک مرکزی» و «مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه» در ایجاد سامانه «سیاق» که میانگین توقیف و رفع توقیف برخط حساب بانکی در اجرای احکام را از حدود ۲۰۰ روز به ۴ دقیقه کاهش می‌دهد، قدردانی کرد.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ششمین جلسه شورای راهبری دادرسی الکترونیکی، اظهار کرد: برای سیاستگذاری و تدوین راهبردهای ملی، برنامه‌ریزی میان‌مدت و بلندمدت و تدوین آیین‌نامه‌های لازم برای توسعه و ارتقای دادرسی الکترونیکی و نظارت بر حسن اجرای آنها، «شورای راهبری دادرسی الکترونیکی» با حضور ۲۰ عضو که عمدتاً شخصیت‌های حقوقی هستند، تشکیل می‌شود.
وی تصریح کرد: در حوزه مقوله‌های مرتبط با توسعه دادرسی الکترونیک و حرکت به سمت قوه قضائیه هوشمند پیشرفت‌های فراوانی داشتیم، ولی هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم و باید در این مسیر تلاش‌های مضاعفی داشته باشیم.
 

سخنگوی دولت:
ابلاغیه‌ وزارت کشور
برای تضمین سلامت انتخابات بود
نشست غیرعلنی نمایندگان مجلس با حضور احمد وحیدی وزیر کشور با محوریت یکی از بخشنامه‌‌های معاون سیاسی وی برگزار شد.
به گزارش فارس، در بخشی از این بخشنامه آمده بود که فرمانداران، بخشداران و معاونین فرمانداران، ضمن تداوم پیشبرد امور شهرستان در روابط با نمایندگان مجلس نسبت به همراهی نکردن و معیت نماینده شهرستان و در موضوعات و جلسات شائبه دار حساسیت لازم را داشته باشند. این بند از بخشنامه حساسیت برخی نمایندگان مجلس را به دنبال داشت و نمایندگان وزیر کشور را به جلسه غیرعلنی فراخوانده و خواستار توضیح وی درباره این بخشنامه شدند که وزیر کشور این بند از بخشنامه را لغو و بخشنامه را اصلاح کرد.
سخنگوی دولت درباره ابلاغیه وزارت کشور به نمایندگان و واکنش مجلس گفت: معاون سیاسی وزارت کشور ابلاغیه‌ای برای تأمین و تضمین سلامت انتخابات زده بود. به گزارش تسنیم، علی بهادری جهرمی در نشست خبری افزود: ضرورتی ندارد برای جلوگیری از تخلفات معدود انتخاباتی طوری عمل شود که همه زیر سؤال بروند و ابلاغیه عمومی ضرورتی نداشت.

جستجو
آرشیو تاریخی