سرپرست سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه سال گذشته روابط تجاری بین ایران و هند به ۵ میلیارد دلار رسید، گفت: رویکرد سازمان توسعه تجارت، افزایش صادرات گروههای کالایی و تمرکز بر صادرات خدمات فنی و مهندسی است.
به گزارش فارس، مهدی ضیغمی در همایش معرفی فرصتها و ظرفیتهای حضور در بازار هندوستان اظهار داشت: باوجود برخورداری از ظرفیتهایی مانند پتانسیلهای بندر چابهار و خطوط دریایی و خطوط هوایی در این منطقه، با موانعی برای تجارت با این کشور مواجه هستیم. یکی از این موانع، استانداردهای در نظر گرفته شده برای محصولات کشاورزی است. تعرفه واردات بعضی محصولات به هند هم برای برخی کشورها صفر است؛ این کشورها محصولات ایران را خریداری و آن را با نام خود، به این کشور صادر میکنند. ضیغمی افزود: موانع مالی و بانکی نیز بین دو کشور وجود دارد که امیدواریم این موانع هم برطرف شود.