حوادث جهان

غواص زیردریایی گمشده زنده است
یکی از غواصان زیردریایی گمشده در اعماق اقیانوس اطلس موفق به تماس با امدادگران شد.
 به گزارش اسپوتنیک، روزنامه ایرلندی آیریش سان اطلاع داد که «روری گلدن»، کاشف ایرلندی، یکی از خدمه زیردریایی‌ای که طی سفری برای بازدید از لاشه کشتی تایتانیک ناپدید شد، تماس گرفته است. گلدن اولین غواص ایرلندی بود که در سال ۲۰۰۰ میلادی به لاشه کشتی تایتانیک دسترسی یافت. این زیردریایی از روز یکشنبه با پنج سرنشین در اقیانوس اطلس ناپدید شده و این اتفاق به یک عملیات گسترده جست‌و‌جو منجر شده است. گفته می‌شود «همیش هاردینگ» تاجر، خلبان، کاوشگر و گردشگر فضایی بریتانیایی و «شهزاده داوود»، تاجر پاکستانی و پسرش «سلیمان داوود»، «پل ـ هنری نارژئولت»، کاشف فرانسوی و «استاکتون راش»، مدیر اجرایی و بنیانگذار کمپانی «OceanGate» دیگر سرنشینان زیردریایی ناپدیدشده «تیتان» هستند. زیردریایی متعلق به شرکت «اوشن‌گیت اکسپدیشن» و دارای 5 سرنشین بوده و از هر نفر برای دیدن بقایای کشتی تایتانیک در سفری هشت روزه ۲۵۰ هزار دلار می‌گیرد.


آتش‌سوزی
در بزرگترین شهربازی آلمان
پلیس آلمان اعلام کرد که پس از وقوع آتش‌سوزی گسترده در بزرگترین پارک تفریحی این کشور، حدود ۲۵ هزار نفر تخلیه شدند.
 به گزارش آناتولی، این حادثه در ساعت ۴:۴۰ بعدازظهر دوشنبه به وقت محلی در شهربازی «اروپا-پارک» در «روست» در نزدیکی مرز فرانسه رخ داده است. به گفته مقامات، آتش‌سوزی در موتورخانه منطقه‌ای از این شهربازی موسوم به «دنیای جادویی الماس‌ها» رخ داده است. پلیس آلمان همچنین اعلام کرد که در این حادثه دو نفر دچار مصدومیت جزئی شدند. اروپا-پارک یکی از بزرگترین شهربازی‌های آلمان و قاره اروپا و معروف به دیزنی لند آلمان است.


5 کشته
در تصادف اتوبوس و کامیون
 پلیس ژاپن از برخورد یک دستگاه اتوبوس بین شهری با یک کامیون در استان «هوکایدو» خبر داد که در این حادثه دست‌کم پنج نفر جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش «ان اچ کی»، این حادثه ظهر یکشنبه به وقت محلی در شهر «یاکومو» اتفاق افتاد. پلیس می‌گوید: این تصادف پس از انحراف کامیون به لاین مقابل رخ داده است. به گفته پلیس، اتوبوس ۱۵ سرنشین داشته و علاوه بر سه مسافر، راننده‌های هر دو خودرو نیز در این حادثه کشته شده‌اند. همچنین یک زن ۸۰ ساله با جراحات شدید در بیمارستان بستری شده و ۱۱ نفر دیگر نیز جراحات جزئی داشتند.

جستجو
آرشیو تاریخی