سیاسی

سخنگوی سازمان انرژی اتمی:
آژانس به اطلاعات دوربین‌های
نصب شده، دسترسی ندارد
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: ۲۹ دوربین و دستگاه آژانس جمع آوری شده بود که با توافق انجام شده حدود ۱۰ دوربین در نطنز فعال شد.
به گزارش ایرنا، بهروز کمالوندی افزود: اطلاعات ذخیره شده در دوربین‌ها نزد ایران خواهد ماند و تا رسیدن به توافق برای آژانس قابل دسترسی نیست. وی گفت: هیچ بازرسی آنلاین در تأسیسات هسته‌ای ایران وجود ندارد فقط روی خروجی غنی سازی ۶۰ درصد فردو و نطنز دستگاه غنا سنج قرار دارد که پادمانی است.
کمالوندی گفت: سوابق همه بازرس‌ها توسط دستگاه‌های امنیتی مورد بررسی قرار می گیرد. اگر با فردی موافق نباشیم اجازه بازرسی به او نمی‌دهیم و حتی اگر بعد از صدور مجوز ملاحظات امنیتی ایجاب کند، مجوز او می‌تواند لغو شود.
 

وزیر خارجه عربستان
امروز به تهران می‌آید
«فیصل بن فرحان» وزیرخارجه عربستان به منظور دیدار و گفت و گو با مقامات ایران امروز به تهران سفر خواهد کرد. این نخستین سفر مقام عالی رتبه عربستان به ایران پس از توافق تهران و ریاض است.
به گزارش مهر، برخی منابع خبری عربی اعلام کرده‌اند وزیر خارجه عربستان سعودی حامل پیامی از طرف ملک سلمان بن عبدالعزیز برای حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران است که به توسعه روابط دو کشور مربوط می‌شود.
علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، سفر قریب‌الوقوع فیصل بن‌فرحان به تهران را تأیید کرد و گفت: او اقداماتی را در راستای گشایش سفارت انجام خواهد داد.


رئیس‌جمهور کوبا
به ایران سفر خواهد کرد
رئیس‌جمهور کوبا در دیدار با رئیس‌جمهور کشورمان گفت: حتماً تا پایان سال میلادی جاری به تهران سفر خواهم کرد.
به گزارش مهر، «میگل دیاز کانل» رئیس‌جمهور کوبا در دیدار با سیدابراهیم رئیسی با تأکید بر اینکه گفت‌وگوهای سیاسی با ایران را پررنگ‌تر ادامه خواهیم داد، افزود: سفر به تهران از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما به دلیل بروز مشکلاتی مثل کرونا لغو شد.
رئیس‌جمهور کوبا تصریح کرد: دوستی ایران و کوبا هر روز بیشتر می‌شود و این صمیمیت قطعاً به افزایش مناسبات سیاسی، تجاری و اقتصادی بین دو کشور منجر خواهد شد.


راهبردهای وزارت کشور
برای انتخابات به استان‌ها ابلاغ شد
رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به تهیه نقشه راه انتخابات در چارچوب فرمایشات مقام معظم رهبری براساس مؤلفه‌های چهارگانه سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت، گفت: راهبرد‌هایی تدوین و به استان‌های کشور ابلاغ شده است.
به گزارش فارس، محمدرضا غلامرضا بر استفاده از همه ظرفیت ها برای مشارکت حداکثری در انتخابات تأکید کرد و از فرمانداران و‌بخشداران خواست بانک اطلاعاتی عوامل و هیأت های اجرایی را تکمیل کنند.
وی با تأکید بر استفاده‌ از ظرفیت‌ حلقه‌های میانی برای برگزاری انتخابات پرشور و سالم گفت: در فرایند انتخابات، آموزش به عنوان‌ یک عامل پیشران از جایگاه ممتازی در فرایند اجرای انتخابات برخوردار است و قوانین مرتبط با انتخابات باید آنقدردر ذهن عوامل اجرایی تکرار و تمرین شود تا آنان به همه امور مسلط شوند.

جستجو
آرشیو تاریخی