حوادث جهان

15 کشته در تصادف اتوبوس

تصادف اتوبوس در «منیتوبا»ی کانادا، دست‌کم ۱۵ کشته و ۱۰ زخمی برجای گذاشت.به گزارش شبکه الجزیره، این حادثه بر اثر برخورد یک اتوبوس کوچک با کامیونی در تقاطع یک بزرگراه در مرکز کانادا رخ داد که به آتش گرفتن اتوبوس منجر شد.به گفته رسانه‌های محلی، بیشتر سرنشینان این اتوبوس افراد مسن و سالمند بوده‌اند.
مقامات محلی می‌گویند: این تصادف یکی از مرگبارترین تصادفات جاده‌ای در سال‌های اخیر در این کشور است.به گفته پلیس کانادا، این اتوبوس حدود ۲۵ سرنشین داشته و ۱۰ زخمی حادثه نیز در بیمارستان تحت مداوا هستند.


سرقت اجساد از پزشکی قانونی
«سدریک لاج»، رئیس سابق سردخانه دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد امریکا در ارتباط با سرقت اجساد و خرید و فروش آنها بازداشت شده است.
به گزارش یورونیوز، دادستانی ایالات متحده گفته است که این مظنون ۵۵ ساله، اعضایی چون سر، مغز، پوست و استخوان را از اجساد اهدایی به دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد جدا کرده و آنها را به صورت آنلاین می‌فروخته است.بر اساس کیفرخواست تنظیمی، لاج و همسرش طی سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ اعضای بدن اجساد اهدایی به پزشکی قانونی را به خریدارانی در ایالت‌های پنسیلوانیا و ماساچوست می‌فروخته‌اند. این دو نفر بخشی از شبکه هفت نفری انتقال اعضای بدن اجساد بوده‌اند.دانشگاه هاروارد نیز گفته است که لاج را ماه گذشته اخراج کرده و در صورت اثبات جرم، این افراد هر کدام می‌توانند تا ۱۵ سال حکم زندان دریافت کنند.


3 کشته در گردباد امریکا

گردباد مرگبار عصر پنجشنبه بخش‌های شمالی ایالت تگزاس در جنوب امریکا را درنوردید و تاکنون سه تن بر اثر این حادثه کشته شده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، در این حادثه طبیعی همچنین حدود ۱۰۰ نفر زخمی و دو نفر دیگر ناپدید شده اند.همچنین بنابر گزارش بی. بی. سی، این گردباد باعث تخریب برج‌های مخابرات و ارتباطی و ویرانی تعداد زیادی از خانه‌های سیار در یک «محوطه بزرگ مخصوص توقف خانه‌های کاروانی» شده است.در حال حاضر مقامات محلی در حال اعزام نیروهای خدمات اضطراری برای کمک به حدود ۸۰۰۰ سکنه آسیب‌دیده هستند.رئیس آتش‌نشانی شهر «پریتون» در ایالت تگزاس که کانون این حادثه بوده گفته است که ۷۵ نفر پس از وقوع این گردباد در بیمارستان بستری شده‌اند.به گفته وی، دست‌کم ۳۰ خانه سیار در اثر گردباد نابوده شده یا آسیب دیده است.
بنابر اعلام رسانه‌های محلی، این گردباد باعث قطعی برق حدود ۵۰ هزار مشترک در ایالت‌های تگزاس و اکلاهما شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی