محاکمه پسر نوجوان به اتهام قتل راننده تاکسی اینترنتی

کامران علمدهی/ پسر نوجوان در دومین جلسه محاکمه‌اش به اتهام قتل راننده تاکسی اینترنتی مدعی شد با همدستی سه نفر دیگر مرتکب قتل شده بود.
 به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده از اواخر مهر سال ۱۴۰۰ با شکایت مردی آغاز شد که گفت پسر 30 ساله‌اش به نام سعید که راننده تاکسی اینترنتی بود، ناپدید شده است.در حالی که مأموران تحقیقات خود را آغاز کرده بودند، جسد سعید که پیش از قتل، مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود در کوهسار تهران کشف شد. ضمن اینکه خودرو پژو 405 مقتول هم به سرقت رفته بود. مأموران در نخستین گام، لیست مسافران او را مورد بررسی قرار دادند که مشخص شد آخرین مسافر او پسر 16 ساله‌ای به نام نادر بوده است. در ادامه خودروی سرقتی مقتول که پس از تصادف رها شده بود در همدان کشف شد.مأموران در بررسی خودرو با شناسنامه نادر در زیر صندلی مواجه شدند و در نهایت وی در یکی از شهرستان‌های غربی کشور بازداشت شد.پسر 16 ساله پس از دستگیری به قتل سعید با همدستی سه نفر از دوستانش اعتراف کرد و گفت: من و دوستانم برای کار به تهران آمده بودیم اما وقتی کاری پیدا نکردیم تصمیم به سرقت خودرو گرفتیم و قصد داشتیم بعد از سرقت، خودرو را به شهرمان ببریم و قولنامه‌ای بفروشیم. روز حادثه از تاکسی اینترنتی ماشینی گرفتیم و قصد سرقت داشتیم که راننده مقاومت کرد و من خفه‌اش کردم و راهی شهرمان شدیم که در میانه راه تصادف کردیم و ماشین را همان جا رها کردیم و گریختیم.به دنبال اعترافات پسر نوجوان سه همدست او که همگی بالای ۱۸ سال هستند، بازداشت شدند.با تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
نخستین جلسه دادگاه
در ابتدای این جلسه، اولیای دم درخواست قصاص کردند. سپس نادر اتهام قتل را پذیرفت اما سه همدست او منکر اتهام قتل شدند.در پایان جلسه قضات دادگاه با توجه به اینکه متهم اصلی هنگام وقوع جرم زیر۱۸ سال بوده و در رشد عقلی او شبهه وجود داشت وی را به زندان و پرداخت دیه محکوم کردند. سه همدست وی نیز پس از محاکمه هر کدام به حبس محکوم شدند.پس از آن اولیای دم به حکم، اعتراض کردند و پرونده از سوی دیوان عالی کشور به شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران شعبه هم عرض فرستاده شد.
دومین جلسه دادگاه
در ابتدای این جلسه، گزارش کارشناسان پزشکی قانونی قرائت شد. در این گزارش آمده بود: اگرچه متهم در زمان وقوع قتل زیر ۱۸ سال بوده اما به رشد عقلی رسیده و مسئول کیفری اعمال خود بوده است. سپس نادر به جایگاه رفت و گفت: به خاطر وضعیت بد مالی خودم و خانواده‌ام پس از قتل قرار شد در مقابل پولی که سه همدستم به خانواده‌ام می‌دهند قتل را گردن بگیرم اما آنها هیچ کمکی به من و خانواده‌ام نکردند در حالی که هر چهار نفرمان مرتکب قتل شدیم.
پس از اظهارات متهم، قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.
جستجو
آرشیو تاریخی