حوادث جهان

مرگبارترین حادثه یونان

گارد ساحلی یونان اعلام کرد: حداقل 59 مهاجر که در یک کشتی عازم ایتالیا بودند بامداد چهارشنبه غرق شدند.
به گفته مقامات تا ظهر چهارشنبه 104 نفر نجات یافتند، اما مشخص نیست چه تعداد سرنشین کشتی بودند. غرق شدن این کشتی مرگبارترین حادثه سال‌ جاری در یونان بود. این کشتی اواخر روز سه‌شنبه در آب‌های بین‌المللی توسط یک هواپیمای متعلق به آژانس مرزی اتحادیه اروپا و دو کشتی مجاور آن در حدود 50 مایلی (80 کیلومتری) جنوب‌غربی شهر پیلوس مشاهده شد.
رادیو و تلویزیون دولتی ERT گفت: این کشتی از شهر توبروک لیبی که در جنوب جزیره کرت یونان واقع شده حرکت کرده است و بیشتر سرنشینان آن مردان جوان 20 ساله هستند.


مرد چینی 26 خانه را به آتش کشید

مقامات محلی چین اعلام کردند:در پی انفجارهای ناشی از وسایل آتش‌بازی که به چندین ساختمان‌ مسکونی در شهر «تیانجین» در شمال این کشور آسیب زده است، سه نفر کشته شدند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، عامل این انفجارها که حدود ساعت هشت شب سه‌شنبه رخ داد، یک مرد ۴۶ ساله بوده که هم‌اکنون دستگیر شده است.
شبکه تلویزیونی دولتی CCTV نیز گزارش داد: چندین نفر دیگر هم در این حادثه زخمی شده‌اند.
همچنین روزنامه «نشنال بیزینس دیلی» گزارش داد:در نتیجه انفجارها ۲۶ خانه آسیب دیده و ۳۴ نفر نیز از چندین ساختمان تخلیه شده‌اند.
 

انفجار مرگبار کارخانه مواد شیمیایی در ژاپن

رسانه‌های محلی ژاپن گزارش دادند: بر اثر انفجار در یک کارخانه مواد شیمیایی در استان «نیگاتا»ی این کشور، یک نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.
به گزارش شینهوا، این حادثه صبح چهارشنبه رخ داد و یک کارگر ۵۶ ساله و دو همکار ۳۰ و ۴۰ ساله‌اش در حال برش لوله‌های کارخانه بودند که انفجار رخ داده است. کارگر ۵۶ ساله در هنگام انتقال به بیمارستان هیچ‌گونه علائم حیاتی نداشته است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی