مرد زندانی در مرخصی آدم کشت

کامران علمدهی / مرد مسلح که در خانه باغ سعادت آباد تهران یک نفر را با شلیک گلوله به قتل رسانده و دو نفر را مجروح کرده بود در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.
به گزارش خبرنگار «ایران»، شامگاه ۱۱ بهمن دو سال قبل یک درگیری مسلحانه در خانه باغی به پلیس اعلام شد. پس از آن مأموران به محل درگیری رفتند و مشخص شد ضارب که نگهبان باغ بوده  12 گلوله شلیک کرده که 4 گلوله آن باعث مرگ مرد ۳۵ ساله‌ای شده و 8 گلوله هم به دوستان مقتول اصابت کرده و مجروح شده‌اند.مجروحان در توضیح ماجرا به مأموران گفتند: شب حادثه مقتول که دوست‌مان بود به ما گفت چند سالی است که خانه باغ مادربزرگش خالی است و تعدادی معتاد آنجا را پاتوق کرده‌اند بعد از ما خواست به آنجا برویم و بیرون‌شان کنیم اما به محض اینکه رسیدیم مردی ما را به گلوله بست.
در ادامه ضارب که مرد 37 ساله‌ای بود در بازجویی‌ها گفت: بیشتر از دو سال است که نگهبان آن خانه باغ هستم و اسلحه را هم صاحبکارم در اختیارم قرار داده بود. آن شب 3 نفر از دیوار باغ وارد شدند و با چاقو به سمتم حمله کردند و ضرباتی هم به بدنم زدند. آنها می‌خواستند تلفن همراهم را سرقت کنند به همین خاطر برای دفاع از خودم با اسلحه چند تیر شلیک کردم تا  بترسند و فرار کنند که ناخواسته به آنها خورد.
بررسی سوابق متهم نشان داد که وی نگهبان خانه باغ متروکه نبوده و 10 روز پیش از این ماجرا از زندان به مرخصی آمده بود و یک پرونده آدم‌ربایی و همچنین آزار و اذیت پسر نوجوانی را هم در پرونده‌اش داشته است.با تجمیع سه پرونده، برای متهم کیفرخواست صادر و پرونده‌اش  به شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
در دادگاه چه گذشت؟
در این جلسه از آنجا که اولیای دم مقتول حضور نداشتند نماینده دادستان از طرف آنها برای متهم درخواست قصاص کرد.سپس دو شاکی دیگر پرونده آدم‌ربایی و آزار و اذیت پسر نوجوان یک به یک در جایگاه ویژه ایستادند و با بیان جزئیات ماجرا برای متهم درخواست اشد مجازات کردند.سپس متهم به جایگاه رفت و گفت: اتهام قتل را قبول دارم اما دو اتهام دیگر را قبول ندارم و اصلاً دو شاکی دیگر را نمی‌شناسم.وی ادامه داد: من در ماجرای درگیری خانه باغ به شدت مجروح شدم و برای دفاع از خودم شلیک کردم اگر دوستم من را به بیمارستان نمی‌برد معلوم نبود حالا زنده بودم یا نه؟
با  پایان دفاعیات متهم، قضات ادامه رسیدگی به این پرونده را به جلسه دیگری موکول کردند.
جستجو
آرشیو تاریخی