آدم‌ربایی دروغین برای اخاذی از خانواده همسر

گروه حوادث/ مرد جوان وقتی نتوانست پولی را که نزول گرفته بود، به همراه سودش پس بدهد، سناریوی ربودن خود را طراحی کرد تا از خانواده همسرش اخاذی کند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، یکشنبه گذشته زن جوانی به دادسرای امور جنایی تهران رفت و از ربوده شدن همسرش خبر داد.
او زمانی که مقابل بازپرس محمد وهابی قرار گرفت، گفت: شوهرم نصاب دوربین‌های مداربسته است؛ او روز گذشته برای رفتن به محل کار از خانه خارج شد اما دیگر برنگشت، تا اینکه شب از شماره تلفن همسرم پیامکی تهدید‌آمیز برای من ارسال شد که نوشته بود همسرم بهنام را گروگان گرفته‌اند و اگر می‌خواهم او آزاد شود، 30 میلیون تومان پول باید پرداخت کنم.
اگر هم به پلیس حرفی بزنم، دیگر شوهرم را زنده نمی‌بینم. شوهرم بیماری فشار خون و مشکل قلبی داشت. خیلی نگران حالش شدم و از آنجایی که می‌ترسیدم حرفی به پلیس بزنم، با خانواده‌ام تماس گرفتم و درنهایت موفق شدم 19 میلیون تومان پول فراهم کنم.
زن جوان گفت: به تلفن همراه همسرم پیام دادم که پول را تهیه کرده‌ام. بعد از چند دقیقه فرد ناشناس از من خواست که پول را به حساب شوهرم واریز کنم.
حتی به من گفت رمز عابر بانک کارت همسرم را هم بگویم. من هم هر کاری که گفته بود انجام دادم اما با گذشت بیش از 12 ساعت از واریز پول، هنوز همسرم به خانه برنگشته است.
به دنبال این شکایت، تحقیقات به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران آغاز شد و کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت با ردیابی تلفن مرد گمشده موفق شدند رد او را در نزدیکی بهشت زهرا به دست بیاورند.
 بدین ترتیب صبح دوشنبه مأموران راهی محل شدند اما بهنام را در محل مشاهده کردند. او با انتقال به اداره آگاهی لب به اعتراف گشود و راز این آدم‌ربایی دروغین را فاش کرد و گفت: مدتی است که اوضاع کارم خوب نبود و بدهی بالا آوردم.
 در نهایت تصمیم گرفتم 20 میلیون تومان نزول کنم و قرار شد پول را با سودش تا اول خرداد برگردانم اما نه‌تنها نتوانستم پول نزول را پس بدهم بلکه به خاطر تأخیر مبلغی هم باید روی پول به اضافه سودش می‌گذاشتم.
 او ادامه داد: خیلی ناراحت و کلافه بودم تا اینکه ایده‌ای به ذهنم رسید. تصمیم گرفتم نقشه یک آدم‌ربایی را طراحی و اجرا کنم تا با این شیوه از خانواده همسرم که وضع مالی خوبی داشتند، پول بگیرم اما فکر نمی‌کردم اینقدر سریع لو بروم.
جستجو
آرشیو تاریخی