حوادث جهان

سقوط اتوبوس به دره
سقوط یک دستگاه اتوبوس به دره‌ای در «کشمیر آزاد» پاکستان دست‌کم ۱۰  کشته و ۱۳ زخمی داشت.به گزارش «تریبیون»، این اتوبوس مسافربری ۳۵ سرنشین داشت که  شامگاه یکشنبه در پی خرابی ترمز اتوبوس به دره سقوط کرد. امدادگران اعلام کردند وضعیت جسمانی سه نفر از مصدومان وخیم  است.


مرگ میهمانان عروسی

 تصادف اتوبوس حامل میهمانان یک مراسم عروسی در استرالیا، دست‌کم ۱۰ کشته برجا گذاشت.به گزارش  بی‌بی‌سی، این اتوبوس یکشنبه شب در حال انتقال میهمانان یک عروسی از ایالت «نیوساوث ولز»، به اقامتگاه‌شان بوده که در بین راه چپ کرده است.منابع محلی در عین حال از انتقال ۲۵ سرنشین دیگر این اتوبوس به بیمارستان خبر داده‌اند و می‌گویند که ممکن است تعداد کشته‌شدگان افزایش یابد.بنابر اعلام پلیس، راننده این اتوبوس که ۵۸ سال سن دارد، بازداشت و برای بازجویی به اداره پلیس منتقل شده است چرا که بررسی‌ها  نشان می‌دهد راننده، در بروز این حادثه مقصر بوده است.


3 کشته در تیراندازی مریلند
مقامات پلیس ایالتی امریکا اعلام کردند که در پی وقوع حادثه تیراندازی در خانه‌ای در مرکز ایالت «مریلند» در این کشور سه نفر کشته و سه نفر دیگر نیز زخمی شدند.به گزارش آسوشیتدپرس، این حادثه یکشنبه شب در پی یک اختلاف شخصی رخ داده است و تحقیقات همچنان برای بررسی جزئیات بیشتر و علت وقوع این حادثه تیراندازی ادامه دارد.همچنین تاکنون رابطه بین افراد درگیر در این حادثه مشخص نشده اما به گفته پلیس ایالتی، افراد کشته شده از ۲۰ تا ۵۰ سال سن داشتند.گزارش‌ها حاکی است  یک مظنون مرتبط با این حادثه دستگیر شده است.


خطرناک‌ترین طوفان استوایی در هند

ایالت «گجرات» در غرب هند به دلیل نزدیک شدن طوفان بسیار شدیدی که قرار است تا روز پنج‌شنبه این منطقه را درنوردد، در وضعیت آماده‌باش قرار گرفته است.به گزارش بی‌بی‌سی، بارش‌های شدید و جزر و مد در چندین منطقه ساحلی این ایالت پیش‌بینی شده است. همچنین به مردم توصیه شده که از سواحل دوری کنند و از ماهیگیران خواسته شده است که به دریا نروند.اداره هواشناسی هند گفت که این طوفان احتمالاً تا چهارشنبه ۱۴ ژوئن به سمت شمال حرکت می‌کند و سپس از شمال به شمال شرق خواهد رفت. سرعت بادهای این طوفان حداکثر ۱۲۵ تا ۱۳۵ کیلومتر در ساعت خواهد بود و می‌تواند تا ۱۵۰ کیلومتر در ساعت نیز برسد.بیپارجوی که در زبان بنگالی به معنای فاجعه یا مصیبت است، به یک «طوفان بسیار شدید» تبدیل شده و در طبقه‌بندی طوفان‌های استوایی در رتبه دوم به لحاظ خطر قرار گرفته است.

جستجو
آرشیو تاریخی