تمرین مرگبار پسر بوکسور

گروه حوادث/ پرونده مرگ عجیب پسر نوجوانی که عضو تیم ملی بوکس کشور بود، برای رسیدگی به دادسرای جنایی تهران فرستاده شد.
به گزارش خبرنگار حوادث ایران، 7 مرداد سال گذشته پسر 17 ساله‌ای که عضو تیم ملی بوکس کشور بود، برای شرکت در اردوی آماده‌سازی تیم ملی در مسابقات جهانی اسپانیا راهی شهرستان کامیاران کردستان شد اما چند روز بعد  مسئولان تیم با پدر محمدامین روستایی تماس گرفته و خبر از حال وخیم او  دادند.
پدر محمدامین بلافاصله خود را به بیمارستان سنندج رساند و متوجه مرگ مغزی پسرش شد. مرد میانسال در تشریح ماجرا به خبرنگار «ایران» گفت: پسرم نایب قهرمانی مسابقات کشوری را داشت و در همانجا برای مسابقات تیم ملی انتخاب شد. خودم بوکسور هستم و در شهرستان ملایر باشگاه دارم. محمدامین به اردوی تمرینی اعزام شد و وقتی با من تماس گرفتند که پسرت آسیب دیده، خودم را به بیمارستان رساندم اما دو روز بعد بچه‌ام بر اثر مرگ مغزی فوت کرد.
او ادامه داد: روز حادثه هنگام تمرین، پسرم داخل رینگ بوده که به سراغ مربی‌اش می‌رود و از حال بدش می‌گوید. ظاهراً ضربه‌ای به گیجگاهش خورده و حالش بد شده بود. مربی هم به او می‌‌گوید که دست و صورتش را آبی بزند. درصورتی که مربی از مشاهده چشمان او باید متوجه می‌‌شد که وضع جسمی‌اش خوب نیست. از طرفی، پزشک همراه تیم نبوده است. زمانی که پسرم  می‌‌خواسته از پله‌های رینگ بالا برود، حالش بد می‌‌شود و به زمین می‌‌افتد. با اورژانس تماس می‌‌گیرند و آمبولانس هم می‌‌آید اما از آنجایی که در ورودی محل تمرین بسته بوده، دو ساعت طول می‌‌کشد تا در را باز کنند و پسرم را به محلی که آمبولانس بوده، برسانند. بعد او را به بیمارستان کامیاران بردند که آنجا گفتند تجهیزات ندارند و در نهایت 6 ساعت بعد، پسرم در بیمارستان اصلی سنندج عمل شد.
با شکایت پدر محمدامین از مسئولان تیم ملی بوکس، تحقیقات در این رابطه آغاز شد. اما از آنجایی که بیشتر افرادی که در این رابطه نقش داشتند، در تهران زندگی می‌‌کردند، طبق قانون پرونده بعد از 9 ماه برای رسیدگی به تهران ارجاع شد. با ارجاع این پرونده به شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران، بازپرس وحید ناصری دستور تعیین کارشناس حوادث ورزشی و تحقیق از شاهدان را صادر کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی