سرقـت 5 کیـلو طلا با همدستـی دختـر طلاسـاز

گروه حوادث/ مرد طلاساز که 5 کیلو از طلاهایش سرقت شده بود، تصور نمی‌کرد دختری که در کارگاهش کار می‌کند مسبب این سرقت باشد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، اوایل فروردین امسال مرد طلاسازی با مراجعه به پلیس گفت: 5 کیلو طلا در کیف دستی‌ام گذاشته بودم تا آن را به طلافروشی ببرم و تحویل دهم، وقتی از کارگاه بیرون آمدم کنار خیابان منتظر تاکسی بودم که ناگهان دو موتورسوار به من حمله کردند و پس از ضرب و جرح شدید کیف طلاهایم را دزدیدند.
پس از این شکایت، پرونده به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ویژه سرقت در اختیار کارآگاهان پلیس قرار گرفت. در نخستین گام مأموران به بررسی دوربین‌های مداربسته محل سرقت پرداختند و مشخص شد، مرد جوانی از ساعت‌ها قبل کنار خیابان منتظر مرد طلاساز بوده و به محض بیرون آمدن وی از کارگاه به همدستانش خبر داده است و سپس دو مرد موتورسوار نقشه سرقت را انجام داده‌اند.
با توجه به تصویر متهم و تطبیق چهره با آلبوم مجرمان سابقه‌دار اداره آگاهی، هویت وی شناسایی و دستگیر شد. وقتی متهم به اداره آگاهی منتقل شد در بازجویی‌ها گفت: من در این سرقت فقط نقش زاغ‌زن را داشتم. سارق اصلی دوستم به نام پیمان بود و او با همدستی کیوان نقشه را اجرا کردند.
در ادامه متهم گفت: دوست‌دختر پیمان در آن کارگاه طلاسازی کار می‌کرد و او آمار صاحبکارش را به پیمان داده بود.
بدین ترتیب دختر جوان به نام میترا از سوی پلیس دستگیر شد. وی در بازجویی‌ها گفت: من در کارگاه طلاسازی کار می‌کردم. تا اینکه مدتی قبل با پیمان دوست شدم و قرار بود ازدواج کنیم، او به من گفته بود در کار خرید و فروش ارز دیجیتال و طلا است. من هم گفتم در طلاسازی کار می‌کنم. من ناخواسته اطلاعات زیادی به پیمان درباره طلاسازی داده بودم و او وقتی متوجه شد همیشه مقدار زیادی طلا در کارگاه است از من خواست آمار رفت و آمد صاحبکارم را به او بدهم تا نقشه سرقت را اجرا کند، بعد هم آن روز طلاها را دزدید اما بعد از سرقت به یک‌باره ناپدید شد و دیگر به تلفن‌هایم جواب نداد، الان هم خبری از او ندارم.
بدین ترتیب تحقیقات برای دستگیری دو متهم اصلی این پرونده ادامه دارد.
جستجو
آرشیو تاریخی