بخشش 2 برادر به شرط ساخت باشگاه ورزشی

گروه حوادث/ خانواده مرد جوانی که 11 سال قبل به قتل رسیده بود، به شرط ساخت یک باشگاه ورزشی به نام مقتول از قصاص عاملان قتل که دو برادر بودند گذشت کردند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده از اوایل مهر سال 91 و بدنبال ناپدید شدن مرد 30 ساله‌ای به نام آرش آغاز شد. در تحقیقات اولیه یکی از اقوام آرش گفت: آرش برای رفتن به باشگاه ورزشی خانه را ترک کرد و دیگر برنگشت. چند ساعت بعد از تلفن همراهش به دامادشان پیامی داد مبنی بر اینکه تصادف کرده و نیاز به چند میلیون پول دارد. شوهر خواهرش پول را به شماره کارتی که متعلق به یک زن بود واریز کرد اما خبری از آرش نشد هرچه با تلفنش تماس گرفتیم خاموش بود تا اینکه فردای آن روز دختری تلفن او را جواب داد و مدعی شد که آرش را گروگان گرفته‌اند و برای آزادی‌اش پول می‌خواهند. این موضوع باعث شد تا ناپدید شدن آرش را اعلام کنیم.
با اعلام این خبر، تحقیقات آغاز شد و در بررسی‌های صورت گرفته هویت زنی که پول‌ها به حساب او واریز شده بود بدست آمد. از سویی چند روز بعد جسد سوخته آرش داخل یک کمد در بیابان‌های اطراف میدان بهمن کشف شد.
در ادامه تحقیقات زن جوان به نام ماندانا، بلافاصله بازداشت شد و در تحقیقات راز ناپدید شدن آرش را برملا کرد: مدتی قبل با آرش آشنا شدم و قرار بود با هم ازدواج کنیم اما به اختلاف برخوردیم و از آرش جدا شدم. مدتی بعد با پیمان نامزد کردم، خبر نامزدی‌ام که به گوش آرش رسید سعی داشت که با من آشتی کند اما پیمان فهمید و از من خواست با آرش قرار بگذارم. روز حادثه آرش به محل قرار آمد و نامزدم و برادرش با زور او را به داخل خانه کشاندند و کتکش زدند. بعد هم به او آبمیوه مسموم داده و مرا از خانه بیرون کردند. ساعاتی بعد گفتند آرش کشته شده است.
با اعتراف زن جوان، پیمان و برادرش بازداشت شده و به جنایت اعتراف کردند. با تکمیل تحقیقات پرونده برای صدور حکم به دادگاه کیفری ارجاع شد و قضات دادگاه برای دو برادر حکم قصاص صادر کردند.
با تأیید حکم در دیوانعالی کشور پرونده برای اجرا به شعبه چهارم اجرای احکام ارجاع شد. دو برادر دو مرتبه پای چوبه دار رفتند اما هر بار با تلاش واحد صلح و سازش به سرپرستی قاضی امین کرمانی‌نژاد موفق شدند از اولیای دم مهلت بگیرند.
در نهایت خانواده مقتول، به شرط ساخت یک باشگاه ورزشی به نام مقتول در یکی از شهرستان‌های استان تهران از قصاص دو برادر گذشت کردند. با بخشش اولیای دم، دو برادر که حدود 11 سال در زندان بودند بزودی آزاد خواهند شد.
جستجو
آرشیو تاریخی