سیاسی

قالیباف: حقابه ایران از رود هیرمند غیرقابل اغماض است
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: توافق ایران و افغانستان درباره حقابه هیرمند غیرقابل خدشه بوده و اجرای کامل آن به نفع دو ملت و تضمین کننده منافع متقابل است.
به گزارش ایرنا، محمدباقرقالیباف در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی افزود: حقابه ایران از رود هیرمند را یک مساله حیاتی و بدون اغماض است از این رو از مسئولان افغانستان می‌خواهم به اراده مثبت جمهوری اسلامی ایران پاسخ سازنده داده و با توجه به ذخیره آب کافی در خاک افغانستان، از ایجاد یک مشکل جدی در روابط دو کشور پیشگیری کنند.


وزیر اطلاعات: دشمنان در صورت ایجاد ناامنی، با پاسخ قاطع مواجه خواهند شد
وزیر اطلاعات هشدار داد که در صورت ایجاد ناامنی برای جمهوری اسلامی با هرگونه اقدامی در مرزها با پاسخ قاطع و کوبنده فرزندان این ملت در نیروهای مسلح و دستگاه‌های امنیتی مواجه خواهند شد.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل خطیب در بیست و سومین همایش دادستان‌های عمومی و انقلاب، نظامی و ویژه روحانیت سراسر کشور که در مشهد برگزار شد، گفت دشمن تلاش می‌کند با بهره‌گیری از برخی آسیب‌های اجتماعی در کشور، آن را به هنجارشکنی و عادی‌سازی فضای ناهنجاری‌ تبدیل کند بنابراین خنثی‌سازی توطئه دشمنان نیازمند تلاش و تدبیر همه مسئولان به‌ویژه قوه قضائیه است.
 

ممنوعیت استفاده از  نام و تصویر اشخاص بدون موافقت آنها در تبلیغات انتخاباتی
در نشست علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در دستور کار صحن علنی قرار گرفت.
به گزارش ایرنا،  طبق مصوبات تصویب شده، استفاده از اظهارنظر، نام، تصویر یا نماد سایر اشخاص حقیقی و حقوقی و همچنین احزاب و گروههای سیاسی در تبلیغات انتخاباتی منوط به ارائه موافقت آنها به هیات بررسی تبلیغات استان مطابق قانون است و تخلف از حکم این ماده جرم محسوب می شود. درج آگهی یا محتوا علیه نامزدهای انتخاباتی یا احزاب و گروه‌های سیاسی و یا اعلام خلاف واقع انصراف نامزدها از سوی رسانه‌های همگانی ممنوع است. تولید، انتشار و بازنشر هرگونه محتوا یا اخبار جعلی یا خلاف‌واقع یا تخریب و توهین، از سوی هریک از نامزدها و یا ستادهای ایشان در هریک از درگاه‌های نشر داخلی یا خارجی در فضای مجازی، ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود. نام و نشانی چاپخانه یا مرکز تکثیر و تاریخ چاپ باید در زیر آگهی درج شود در غیر این صورت  حکم آگهی غیرمجاز است.
 

واکنش ایران به ادعاهای برخی قطعنامه‌های نشست اخیر سران عرب
سخنگوی وزارت امور خارجه با ایرانی خواندن جزایر سه گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی اظهار کرد: تمامی اقدامات ایران در راستای اعمال حاکمیت بر سرزمین خود صورت می‌گیرد و هرگونه‌ ادعایی در این خصوص مردود است.
به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی در واکنش به اتهامات وارده و ادعاهای واهی در برخی قطعنامه‌های صادره نشست ۳۲ سران اتحادیه عرب در جده، ضمن ابراز تأسف عمیق، طرح ادعاهای مذکور را حرکت در مسیر نافرجام گذشته  از سوی اتحادیه دانست.سخنگوی وزارت امور خارجه گفت:  انتظار می‌رفت اتحادیه عرب با اجتناب از طرح برخی ادعاهای تکراری و ملال آور در قطعنامه‌های خود، گامی مثبت و سازنده در جهت تحکیم صلح و ثبات و تقویت همگرایی منطقه‌ای بردارد.

جستجو
آرشیو تاریخی