تاثیر پسروی دریای خزر بر گردشگری دریایی

 پسروی و پیشروی خزر رفتار طبیعی دریا است و طی سال‌های اخیر با رفتار دریا از نوع پسروی خزر مواجه هستیم.
به گزارش فارس، عطاءالله کاویان مدیرکل حفاظت محیط‌‌زیست مازندران در این باره گفت: به دنبال پسروی و کاهش سطح تراز آب دریا، برخی از اسکله‌ها و بنادر، مجتمع‌های تفریحی و خدماتی تحت‌تأثیر قرار گرفتند. البته گام‌های مؤثری در حمایت از سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری با رعایت استانداردهای زیست‌محیطی داشته و داریم.
کاویان با تأکید بر اینکه باید برای حریم ۶۰ متر دریا و اراضی که بعد از پسروی آزاد می‌شود برنامه‌ریزی صورت گیرد، گفت: طی سال‌های گذشته شاهد اتفاقات خوبی در بحث توسعه و رونق گردشگری دریایی بودیم ولی به دلیل پسروی خزر برخی از اسکله‌ها و ایستگاه‌های تفریحات دریایی تحت‌تأثیر قرار گرفتند.مهران حسنی، معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران نیز اظهار کرد: اسکله‌ها یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری دریایی محسوب می‌شود، اما در دریای خزر نمودی نداشته و تاکنون روی آن کار نشده و تلاش‌مان بر این است امسال با شروع عملیات کاری اسکله‌ها، فرصت‌های مناسب را در این حوزه برای دیگر سرمایه‌گذاران  به وجود بیاوریم.
وی با اشاره به اینکه بحث دیگر شناورهای سبک است، افزود: این مهم را اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، دریابانی و نجات غریق تحت عنوان ایستگاه تفریحات دریایی در دریای خزر تحت پوشش قرار داده است. قرار است آخرین کشتی تفریحی بزودی در آب‌های نوشهر به آب انداخته شود که ظرفیت این شناور بین ۶۰ تا ۸۰ نفر است و به شکلی طراحی شده است که از امکانات و خدمات در دریا بهره کافی برده شود.
جستجو
آرشیو تاریخی