حوادث جهان

مرگ یک کودک مهاجر در تگزاس
 دختربچه ۸ ساله مهاجر که در بازداشت نیروهای امنیتی ایالات متحده در مرز مکزیک بود، جان باخت.
به گزارش «آر تی ایندیا»، در اطلاعیه‌ای که توسط آژانس گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده منتشر شد، آمده است که این کودک مهاجر حین بازداشت به همراه خانواده‌اش در یک ایستگاه پلیس در دره «ریو گراند» واقع در «هارلینگنِ» ایالت تگزاس به طور ناگهانی بیمار شد و پس از انتقال به بیمارستان، جان خود را از دست داد.کارشناسان می‌گویند: مدت بازداشت دختربچه ۷۷ ساعت اعلام شد که پنج ساعت بیشتر از مدت زمان مجاز بوده است.
این اطلاعیه با تأکید بر اینکه حادثه مرگ این کودک توسط آژانس گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده بررسی خواهد شد، همچنین اعلام کرد که پلیس هارلینگن نیز در جریان امر قرار گرفته است.
 

احتمال زنده بودن ۴ کودک
بعد از حادثه سقوط هواپیما در کلمبیا
 دو هفته پس از سقوط یک هواپیمای سبک در کلمبیا، اخبار ضد و نقیضی در خصوص زنده پیدا شدن چهار کودک مسافر این هواپیما در جنگل‌های آمازون، منتشر شده است.
به گزارش بی‌بی‌سی، «گوستاوو پترو»، رئیس‌جمهوری کلمبیا ادعا کرده است که این کودکان پس از ۱۷ روز و به‌دنبال یک جست‌وجوی طاقت‌فرسا، زنده پیدا شده‌اند.
با این حال منابع وزارت دفاع این کشور به رسانه‌های محلی گفته‌اند که هنوز در این خصوص اطلاعی ندارند و پیدا شدن کودکان را تأیید نکرده‌اند.از زمان ناپدید شدن این هواپیمای سبک در روز اول ماه مه (حدود ۲۰ روز پیش) تا روزهای اخیر بیش از ۱۰۰ سرباز با سگ‌های آموزش دیده در جست‌وجو برای یافتن این کودکان هستند.در اوایل هفته، سربازان لاشه این هواپیما را که با نوک در کف جنگل فرو رفته بود، همراه با اجساد سه نفر پیدا کردند که یکی از آنها مادر این چهار کودک بوده و سن این بچه‌ها بین ۱۱ ماه تا ۱۳ سال است.
ارتش کلمبیا گفت که در جست‌وجوهایش یک پناهگاه که به شیوه‌ای ابتدایی با چوب‌ها و شاخه‌ها ساخته شده را پیدا کرده و آن را نشانه‌ای مبنی بر زنده بودن بازماندگانی از پرواز سقوط کرده، دانست. مقامات کلمبیایی هنوز علت سقوط هواپیما را اعلام نکرده‌اند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی