حادثه در حادثه

مجازات مرگ در انتظار
پسری که آدم کشت
گروه حوادث/ پسر جوان که مدعی است در دفاع از خودش مرتکب قتل شده برای دومین بار محاکمه و به قصاص محکوم شد. به گزارش خبرنگار «ایران»، رسیدگی به این پرونده از اردیبهشت سال 98 به دنبال قتل پسری 20 ساله در یکی از خیابان‌های شرق تهران آغاز شد.
در ادامه،  نادر 18 ساله که به اتهام قتل عمد شناسایی و بازداشت شده بود، گفت:  روز حادثه با یکی از دوستانم به نام نیما بودم که شهرام ما را دید .
 قصد داشت با زور دستبند نیما را بگیرد که سر همین موضوع با هم درگیر شدیم و قمه کشید بعد چند ضربه به سرم زد.
 در حالی که خون روی چشم‌هایم ریخته بود و جایی را نمی دیدم در دفاع از خودم چاقو درآوردم که ناخواسته تیغه چاقو به گردن شهرام خورد.

نخستین جلسه دادگاه
با اعترافات متهم، پرونده برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در ابتدای جلسه اولیای دم درخواست قصاص کردند.
سپس متهم به جایگاه رفت و مدعی شد برای دفاع از خودش دست به چاقو برده است. در پایان جلسه قضات دادگاه دفاع مشروع متهم را پذیرفتند و او را از قصاص معاف و به پرداخت دیه محکوم کردند، اما حکم در دیوان عالی کشور نقض شد و پرونده برای رسیدگی دوباره به شعبه پنجم هم عرض فرستاده شد.
 
دومین جلسه دادگاه
در ابتدای این جلسه نیز اولیای دم درخواست قصاص کردند.
پس از آن متهم به جایگاه رفت و گفت: من با مقتول دشمنی نداشتم و اگر او قمه نمی کشید شاید با یک درگیری لفظی همه چیز تمام می شد اما او من را زد.
با پایان دفاعیات متهم  قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده، وی را به قصاص محکوم کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی