سیاسی

رئیس‌جمهور در دیدار رهبر جهانی
کلیسای شرق آشوری:
تبیین ایمان و اخلاق از سوی صاحبان جایگاه در ادیان الهی گره‌گشای جوامع بشری است
رئیس‌جمهور ظلم و جنایت علیه بشریت در نقاط مختلف دنیا را ناشی از دوری از اخلاق و ایمان دانست و گفت: زیربنای تمدن و مدنیتی که انبیاء و اولیاء الهی نوید آن را داده‌اند، عقلانیت، معنویت، اخلاق و عدالت است و ما باید به دنبال شکل‌گیری چنین جوامع انسان‌سازی باشیم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی روز دوشنبه در دیدار «پاتریارک مار آوا روئیل سوم» رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری و هیأت همراه، ایمان و اخلاق را مسأله محوری جامعه بشری خواند و گفت: اگر ایمان و اخلاق بویژه از سوی صاحبان جایگاه در ادیان الهی به خوبی تبیین شود، می‌تواند بسیاری از گره‌های جوامع بشری را بگشاید.

قالیباف در دیدار رهبر کلیسای شرق آشوری: رهبران ادیان الهی ادامه‌دهنده رسالت پیامبران هستند
رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار «پاتریارک مار آوا روئیل» رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری، گفت: رهبران ادیان الهی ادامه‌دهنده رسالت پیامبران برای زیست مسالمت‌آمیز و توسعه صلح و ثبات هستند.
به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف با بیان اینکه ایران همواره در طول تاریخ محل حضور ادیان بوده و مردم آن موحد بوده‌اند، گفت: در حال حاضر ایرانیان با شهروندان سایر ادیان به صورت کاملاً مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند و این موضوع در قانون اساسی و مجلس نمود داشته و نسبت به جمعیتی که در ایران دارند، در مجلس شورای اسلامی نماینده داشته و در عرصه قانونگذاری نزدیک‌ترین فاصله را با نظام جمهوری اسلامی ایران دارند.

خردادماه؛ زمان استعفا
برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس
رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: بر اساس قانون فعلی انتخابات مجلس، استعفای مقامات باید ۹ ماه پیش از زمان انتخابات صورت گیرد که در خرداد ماه عملی می‌شود.
به گزارش تسنیم، محمدصالح جوکار با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس، جدول زمانبندی و اجرای احکام انتخابات مجلس از جمله تبلیغات، روند تأیید صلاحیت‌ها، شرایط داوطلبان و حفظ حقوق داوطلبان و نامزدهای نمایندگی مجلس را تحت پوشش قرار می‌دهد.
 

واکنش «کنعانی» به ادعاهای «جان کربی»:
ایران مؤثرترین کشور تأمین‌کننده امنیت در خلیج‌فارس است
سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی امریکا در خصوص امنیت دریانوردی در خلیج‌فارس و تنگه هرمز واکنش نشان داد.
به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی اظهار داشت: ادعاها و اتهامات تکراری مقامات امریکایی علیه ایران در ارتباط با امنیت دریانوردی در خلیج‌فارس و تنگه هرمز را کاملاً مردود می‌دانیم. کنعانی افزود: ایران مؤثرترین کشور تأمین‌کننده امنیت دریانوردی در خلیج‌فارس و آب‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است و همواره تضمین کننده عبور بی‌ضرر کشتی‌ها و شناورها از تنگه هرمز بوده است.

جستجو
آرشیو تاریخی