در نشست جشنواره آش ایرانی بررسی شد

جــذب گردشگـر بـا آش ایــــرانی

مهر/  نشست جشنواره آش ایرانی با رویکرد طعم‌های فراموش‌شده در کاخ نیاوران با حضور جمعی از فعالان گردشگری و پژوهشگران حوزه غذا برگزار شد.
 فعالان گردشگری در نشست آش ایرانی تأکید کردند که فرهنگ پخت غذا و تنوع آن برای گردشگران ایرانی و خارجی یک جاذبه گردشگری به حساب می‌آید.
در این برنامه که روز ۲۴ اردیبهشت برگزار شد یکی از راهنمایان گردشگری گفت: سازمان جهانی سفر و غذا در سال ۲۰۲۰ تحقیقی انجام داد و اعلام کرد ۵۳ درصد از تفریحات و سرگرمی‌های گردشگر به خوراک و نوشیدنی ختم می‌شود.
همچنین درآمد حاصل از آن در زمره سرانه رفاه کشورها به حساب می‌آید. همچنین افراد برای شناسایی فرهنگ‌های متنوع به کشورهای دیگر سفر می‌کنند بنابراین هر مسافر می‌تواند از طریق غذا به فرهنگ آن کشور و منطقه پی ببرد. این فعال حوزه گردشگری گفت: شهری نیست که شما به آن سفر کنید اما آش مخصوصی نداشته باشد. آش غذایی است که همه مردم با مواد مختلفی آن را می پزند. بنابراین ما در ایران با انواع آش‌ مواجه هستیم.
وی همچنین درباره هتل‌ها و منوی رستوران‌ها هم گفت: ما به هتل‌داران و رستوران‌داران می‌گوییم چرا به جای نوشابه‌های معمول از عرقیات و شربت‌های محلی استفاده نمی‌کنید که گردشگر را با طعم‌های جدید آشنا کنید.
جستجو
آرشیو تاریخی