صدور ۳۱ مجوز گردشگری کشاورزی در گلستان

گردشگری کشاورزی شاخه نوپا در گردشگری کشور و گلستان پایلوت این نوع گردشگری است

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از صدور مجوز بهره‌برداری برای ۳۱ مجموعه گردشگری کشاورزی در استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری بیش از ۱۵ مجوز مجموعه گردشگری کشاورزی به این تعداد افزوده شود.
به‌گزارش میراث آریا، یاسر قندهاری خاطرنشان‌کرد: تنوع قومیتی و اقلیمی غنای محصولات کشاورزی و دامی، بوم‌گردی‌های متنوع در دامنه‌های کوهستانی، جلگه‌ای و صحرایی در استان گلستان موجب شده تا مزارع گردشگری کشاورزی خدماتی متنوع و مطابق با اقلیم و فرهنگ منطقه را ارائه دهند که وجه تمایز گردشگری در استان گلستان محسوب می‌شود.
وی عنوان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی مناسب و همچنین استقبال مناسب تاکنون برای ۳۱ مزرعه در استان مجوز گردشگری کشاورزی صادر شده که این تعداد مزارع زمینه اشتغال ۲۰۶ نفر را به‌صورت مستقیم و ۳۰۰ نفر را به‌صورت غیرمستقیم فراهم کرده است.
قندهاری با اشاره به اینکه گردشگری کشاورزی در کشور شاخه نوپا و تجربه‌ای جدید است، تصریح کرد: در مزارع گردشگری استان خدماتی از جمله عرضه محصولات کشاورزی، انواع درختان و میوه‌ها، صیفی‌جات، پرورش اسب، دامداری، پرورش ماهی، اسب‌دوانی، خدمات اقامتی و پذیرایی، ارائه غذاهای بومی و محلی، محصولات ارگانیک، صنایع دستی و… ارائه می‌شود و امکانات رفاهی شامل نمازخانه، سرویس بهداشتی، آب، برق، گاز، مسیر دسترسی و... فراهم شده است.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعلام اینکه گلستان پایلوت گردشگری کشاورزی در کشور است، یادآور شد: مجوز نخستین مزرعه گردشگری کشور در این استان صادر شده است و با توجه به ظرفیت‌های غنی گلستان در این حوزه و استقبال در ایجاد مزارع گردشگری، در آینده نزدیک شاهد دستاوردهای قابل‌توجه جذب و اقامت گردشگر در این حوزه خواهیم بود.
جستجو
آرشیو تاریخی