محکومانی که از پای چوبه دار برگشتند

گروه حوادث/ 9 زندانی محکوم به قصاص و اعدام در حالی که قرار بود سحرگاه دوشنبه گذشته پای چوبه دار بروند در حالی موفق شدند مهلتی برای زندگی بگیرند که فقط یکی از آنها به دار مجازات آویخته شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، زندانی که به دار آویخته شد 24 تیر سال 97 زن میانسالی را به قتل رسانده و جسدش را حوالی چیتگر رها کرده بود.
وقتی جسد زن میانسال که با روسری خفه شده بود پیدا شد پلیس با ردیابی تخصصی توانست عامل قتل را پیدا کند. متهم گفت: آن روز به عنوان مسافر سوار خودروی مقتول شدم و برای سرقت طلاها و خودرواش او را کشتم و فرار کردم.
با حکم دادگاه کیفری مرد جوان محکوم به قصاص شد و صبح روز دوشنبه در زندان رجایی شهر به دار مجازات آویخته شد.
همچنین 2 برادر که خواستگار خواهرشان را به قتل رسانده بودند نیز قرار بود به مجازات برسند اما آنها 24 ساعت قبل از اجرای حکم با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران، توانستند از اولیای دم مهلت بگیرند.
در ادامه 6 مرد دیگر نیز که به اعدام محکوم شده بودند توانستند با نوشتن توبه‌نامه از شاکی‌های خود مهلت بگیرند. یکی از آنها مرد جوانی بود که در حادثه تیراندازی به یک قهوه‌خانه، دو نفر را به قتل رسانده بود. او در دادگاه کیفری تهران به دوبار قصاص محکوم شد و حکم محاربه‌اش نیز در دادگاه عمومی و انقلاب تأیید شد. مرد جوان برای دومین بار پای چوبه دار رفت اما موفق شد از اولیای دم مهلت بگیرد.
همچنین مرد جوانی که پسر خردسالی را به بهانه نشان دادن کبوتر به خانه کشانده و مورد تعرض قرار داده بود و مسافربری که به زن مسافر تجاوز کرده و سه مرد شرور که به به یک دختر بچه آزار رسانده بودند نیز در فهرست اعدامی‌ها بودند که توانستند با نوشتن توبه نامه از شاکی‌ها مهلت بگیرند و به سلول‌های خود برگشتند.
جستجو
آرشیو تاریخی