انکار سارق خانه‌های دولت‌آباد در دادگاه

کامران علمدهی / سارق سابقه‌دار که به 24 فقره سرقت از خانه‌ها اعتراف کرده بود در جلسه محاکمه مدعی شد که فقط 3 سرقت را قبول دارد.

به گزارش خبرنگار «ایران»، رسیدگی به این پرونده از فروردین سال گذشته با مراجعه مردی به اداره پلیس مبنی بر سرقت از منزلش آغاز شد. وی در تشریح ماجرا گفت: چون شب‌کار هستم ساعت ۸ صبح به خانه‌ام در دولت آباد برگشتم خیلی خسته بودم. از آنجایی که هوا خیلی گرم بود یک دمپایی لای در گذاشتم تا هوا جریان پیدا کند و بعد هم خوابم برد. وقتی بیدار شدم دیدم حدود 100 گرم طلا، 500 دلار و یک رادیو از خانه‌ام سرقت شده است.
در حالی که مأموران شناسایی سارق یا سارقان را در دستور کارشان قرار داده بودند، مرد 70 ساله‌ای به اداره آگاهی شهرری رفت و سرقت خانه‌اش را گزارش داد و گفت: من بازنشسته نیروهای مسلح هستم صبح من و همسرم برای انجام کاری از خانه بیرون رفتیم و وقتی برگشتیم متوجه شدیم 3 گونی برنج، لوازم جانبی کامپیوتر، دو دستگاه تلفن همراه و بیش از ۷۰۰ میلیون تومان طلا سرقت شده است.
در ادامه با ردیابی تلفن همراه یکی از مالباختگان پلیس موفق به شناسایی زنی 38 ساله به نام فریبا شد و او را دستگیر کرد اما وی مدعی شد تلفن همراه را نامزدش سیروس به او هدیه داده است.
به این ترتیب سیروس بازداشت شد و در بازجویی‌ها به 24 فقره سرقت اعتراف کرد در ادامه نیز یک مالخر به نام کریم دستگیر شد.
با پایان تحقیقات برای هر دو متهم کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
 
اظهارات متناقض سارق در دادگاه
در ابتدای جلسه تعدادی از شاکی‌ها به جایگاه رفتند و علاوه بر درخواست رد مال خواهان اشد مجازات برای متهمان شدند.
پس از آن سیروس به جایگاه رفت و با رد اتهام 24 فقره سرقت گفت: من فقط سرقت از 3 خانه را قبول دارم چون اثر انگشتم در خانه‌شان پیدا شده است. هر 3 نفر آنها هم رضایت داده‌اند و در این جلسه حضور ندارند.
قاضی پرسید: چند بار به اتهام سرقت محکوم شده‌ای؟
متهم جواب داد: 2 بار که به خاطر آن 3 سال حبس کشیدم و با تلاش مادرم و جلب رضایت شاکی‌ها از زندان آزاد شدم.
 چرا در اداره آگاهی به 24 فقره سرقت اعتراف کردی؟
 تحت فشار محبور به اعتراف شدم.
 اما رد شما در محل سرقت‌ها دیده شده است.
متهم جواب داد: من ساکن دولت آباد هستم و با ماشینم کار می‌کنم ممکن است هر جایی از دولت‌آباد رفته باشم دلیل نمی‌شود که سارق باشم.
 مالخر اعتراف کرده که اموال را از تو خریده است.
 من غیر از چند وسیله مثل رادیو و یک قالیچه و یک تلفن‌همراه چیزی به او نفروخته‌ام و اگر مورد دیگری را عنوان کرده دروغ گفته است.
پس از پایان اظهارات متهم، قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی