جواهراتی که رؤیاها را زنده می‌کنند

ترکیب فرمول‌های هندسی با حیوانات و گل‌ها

راضیه خوئینی
روزنامه‌نگار

برخی از برندهای مشهور که در نوآوری و طراحی اکسسوری و جواهرات ارزنده، همراه با تسلط استثنایی در برش سنگ‌های گرانبها و کریستال، پیشرو هستند، جواهرات و اکسسوری‌هایی جدید ارائه داده‌اند که نگاه هر بیننده‌ای را می‌رباید. مجموعه‌هایی برای بهار و تابستان امسال ارائه شده که گویا انسان را به سفر در دنیای مسحورکننده «باغ ریاضیات» دعوت می‌کند. هماهنگی کامل میان علم ریاضی، طبیعت و سحرانگیز بودن از ویژگی‌های جذاب این اکسسوری‌هاست. برخی از طراحان هم در جدیدترین مجموعه جواهرات، ساعت‌ و دیگر ملزومات مد، ترکیبی مسحورکننده از رنگ‌ها با طراحی‌های معاصر را ارائه داده‌اند؛ تا سخت‌پسندترین خریداران هم نتوانند به خرید آنها نه بگویند.

گل‌های‌درخشانی‌که روی
گردن می‌نشیند

گردنبندها و آویزهای جادویی ارائه شده، خوش‌تراش و غالباً به شکل گل‌هایی که درخشش بی‌نظیری در نور دارند یا سنگ‌هایی با رقص نورهای رنگین کمانی، همگی از طرح‌های جدید و جذابی هستند که اکثر برندهای تولید جواهر به سراغشان رفته‌اند. برخی از مدل‌ها دارای چندین لایه زنجیر در اشکال متفاوت، ریز و درشت بافت هستند که هر لایه از دیگری کوتاه‌تر است.

 

جواهراتی به شکل‌گل و حیوانات هندسی

برخی از برندها، کارهایی از ترکیب اشکال هندسی مختلف و حیواناتی مانند قو به رنگ‌های طلایی یا نقره‌ای تولید کرده‌اند که با سنگ‌های سبز زمردین درخششی صدچندان می‌یابد. انگشتری به شکل لاک پشت بزرگ ازجمله این کارهاست. برجسته‌ترین قسمت لاک با کریستال‌های صورتی درخشان، قسمت میانی با سنگ‌ها و نگین‌های طلایی و قسمت پایینی با سنگ‌های سبز زمردین زینت یافته است. ظریف‌ترین و منظم‌ترین تراش‌ها با طلا در هم آمیخته‌ تا پایه محکمی برای این طرح بسازد. در یکی دیگر از مدل‌های جذاب از ترکیب اشکال هندسی متفاوت و پرپیچ و خم، گردنبندی به شکل قو به چشم می‌خورد که نگین‌های درخشان شیشه‌ای جایگزین پرهای آن شده و چند کریستال بزرگ جای بدنش را گرفته است؛ اما به رنگ نقره‌ای. مدل‌‎هایی از انگشتر و دستبند به شکل گل‌های چند برگ، در سایزهای افراطی و برجسته، از جنس کریستال‌های ریز و درشت به رنگ صورتی تند و ارغوانی درخشان در ترکیب با رنگ طلایی طوری طراحی شده که گویا رؤیاهای شفاف و زیبای ما جان گرفته و به دنیای واقعیت پا گذاشته‌اند.

 

طرح‌های الهام گرفته از صنعت

برخی طرح‌های گوشواره به صنعت و مکانیکی شدن گرایش پیدا کرده و مانند خودروها پر از چرخ دنده و رینگ شده‌ است. گویا در این گوشواره‌های حلقه‌ای طراحان از فرمول‌‌های هندسی خاصی پیروی کرده‌اند تا فلز پلاتین را به ظرافت تمام در کنار نگین‌ها و کریستال‌های چندضلعی با تلألؤهایشان بنشانند.

 

دستبندهایی‌که‌
مچ دست را می‌پوشانند

همراه با مد، بر تعداد لایه‌ها و زنجیرهای دستبندها نیز افزوده‌ شده است و انگار طراحان در تلاشند تا بخش اعظم مچ دست مخاطبان خود را بپوشانند؛ زنجیرهایی با بافت‌های متضاد درکنار هم روی دست مشتریان می‌نشیند. در اکثر این طرح‌ها سنگ‌هایی خوش‌تراش و درخشنده‌، با آویزهایی جذاب زینت‌بخش می‌شوند تا برای هر مناسبتی، بیانی خاص داشته باشند.

 

تلفیقی از فرمول‌های هندسی و طبیعت به عنوان‌گوشواره
بسیاری از طراحان اکسسوری و جواهرات برای طرح‌های مدرن امسال از در هم آمیختن اشکال
هندسی و اشکال گیاهان و جانوران بهره برده‌اند. حاصل برخورد سنگ‌های زیبا و کریستال‌ها با فلزات طلایی و نقره‌ای ترکیبات جدیدی است تا گوشواره‌هایی جذاب برای بانوانی باشند که از جواهرات درشت با ظریف کاری‌های منظم لذت می‌برند. یک جفت گوشواره نقره‌ای را تصور کنید که قسمت بالایی و گیره آن از جنس نقره با روکش پلاتین ضدحساسیت است، با نگین‌ها و سنگ‌های آبی و نقره‌فام و یک قلب کریستالی برجسته به رنگ نیلی تیره، که تا روی گردن امتداد دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی