برای بهــار چی بپوشیم؟

از‌لباس‌های پرزرق‌ و برق تا شلوار‌گشاد

شومیز بلند

پیراهن آستین بلند یا شومیز یکی از ملزومات این فصل است؛ زیرا پوشیدن آن آسان و برای همه تیپ‌های بدنی مناسب است، به خصوص که راحت با همه مدل‌های مختلف ست می‌شود. یک پیراهن نخی سبک و لطیف را برای ظاهری غیررسمی انتخاب کنید، یا مدلی پیچیده‌تر با جزئیات تزئینی، مانند توردوزی یا دکمه‌های نگین‌دار. برخی برندها پیراهن‌های بلند و گشاد، با دوختی ساده ولی از پارچه‌هایی با سایه و روشن یک رنگ تولید کرده‌اند. مثلاً در پیراهنی با طیف خاکستری، در پایین دامن از سفید شروع شده و به تدریج تیره‌تر و خاکستری‌تر می‌شود تا به قسمت بالایی یقه که سیاه است، می‌رسد.

 

 صندل پاشنه‌دار
صندل‌های پاشنه‌دار یکی از ملزومات مد بهاری برای خانم‌هاست. کفش‌هایی که به هر لباسی می‌آید و استایل کشیده‌ و ظریف‌تری می‌بخشد.

 

شلوار گشاد

شلوارهای گشاد یکی از ملزومات مد بهاری خانم‌هاست؛ راحت و شیک است و به راحتی ست می‌شود. برای داشتن ظاهری ملایم می‌توان شلوار گشاد را در سایه‌های روشن و پاستلی انتخاب کرد. این مدل شلوار در هر رنگ و میزان گشادی که باشد، با کفش کتانی، کفش پاشنه تخت و حتی پاشنه بلند به راحتی ست می‌شود. اگر می‌خواهید ظاهری رسمی، کشیده‌تر و لاغر داشته باشید بهتر است که کفش‌های پاشنه بلند با آن بپوشید.

 

شلوار مام استایل

از دیگر شلوارهایی که این روزها طراحان لباس روی آن متمرکز شده‌اند شلوار جین یا کتان زنانه به سبک مام استایل است. این مدل شلوار دارای فاق بلند بوده، پاچه‌ها در قسمت ران وساق گشاد اما در پایین پاچه روی (مچ) کمی تنگ می‌شود. بیشتر این مدل‌‌ها دارای لبه پاکتی است. اصولاً شلوار مام استایل از پارچه غیرکشی مانند کتان و جین تهیه می‌شود. برای اشخاصی که قد کوتاه دارند یا کمی چاق هستند این مدل گزینه مناسبی به شمار نمی‌آید. شلوار مام استایل اصولاً با مانتوهای گشاد با قد متوسط یا بلند، با انواع کت بلیزر و ژاکت‌های طرح دار به راحتی ست می‌شود. علاوه بر کفش کتانی سفید، کفش پاشنه بلند نوک تیز و انواع صندل پاشنه دار به این مدل شلوار می‌آید.

 

درخشش و شفافیت

لباس‌های سرشار از درخشش و تلألؤ، دارای ظریف کاری‌، دیگر مخصوص شب نیست و می‌توان آنها را در دورهمی‌های روزانه هم پوشید. پارچه‌‌ها و طرح‌هایی با تکه‌های بزرگ آیینه دوزی، پولک دوزی، پارچه‌های اکلیلی و لمه یا رنگین کمانی براق، طرح‌های نئونی با انعکاس فلزی از جمله لباس‌های روی مد امسال‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی