رئیس پلیس راهور فراجا خبر داد

گواهینامه های طلایی در انتظار رانندگان قانونمند

گروه حوادث / رئیس پلیس راهور فراجا از رنگ‌بندی گواهینامه‌های رانندگی به منظور کاهش سیستمی میزان جرایم رانندگی گذشته و همچنین اعطای یکسری امتیازات به رانندگانی که قانونمند هستند خبر داد.
به گزارش خبرنگار «ایران»، سردار سیدکمال هادیان‌فر در نشست خبری دیروز گفت: گواهینامه‌ها در سه رنگ سفید، نقره‌ای و طلایی بر اساس عملکرد رانندگان به آنان تعلق می‌گیرد؛ بدین صورت که راننده‌ای که گواهینامه طلایی دارد کاملاً قانونمند است. این پیشنهاد در کمیسیون زیربنایی دولت درحال بررسی است؛ بر این اساس اگر راننده‌ای در طول سه، شش، ۹ و ۱۲ ماه خوب رانندگی کند بعد از مدتی گواهینامه‌اش از سفید به نقره‌ای و در ادامه ‌از نقره‌ای به طلایی تبدیل می‌شود؛ اگرچه اختصاص هر کدام از این گواهینامه‌ها قواعد و شرایط خاصی دارد.
رئیس پلیس فراجا گفت: از دولت هم می‌خواهیم که برای کاهش تصادفات به پلیس کمک کند و با ایجاد تحول در قوانین پای کار بیاید.
توقف تولید خودروهای ناایمن
سردار هادیانفر ادامه داد: سال گذشته در هر ساعت ۲ تا ۳ نفر از هموطنان در سوانح خودرویی جان خود را از دست می‌دادند و ۲۵ نفر هم مصدوم می‌شدند. از این‌رو برای رفع این مسأله، توقف تولید خودروهای ناایمن مانند پراید و ۴۰۵ در دستور کار ما قرار دارد.
وی اظهار کرد: در تصادفات هنوز شاهد حریق هستیم همچنین به‌دلیل آلیاژ به کار رفته در خودروها هنگام سوانح، در‌ها قفل و سرنشینان محبوس می‌شوند که این مسأله مرگ و میر و مصدومیت را افزایش می‌دهد. سال گذشته حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تصادف در کشور ثبت شد و ۱۹ هزار و ۴۹۰ نفر از هموطنان در شهر و جاده بر اثر تصادف جان باختند که افزایش ۱۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته است.هادیانفر گفت: به مأموران ابلاغ کردیم که جرایم بیش از سه میلیون تومان را برای توقف خودرو مد نظر قرار داده و تأکید کرده‌ایم اگر خودرویی همراه با خانواده بود توقیف نشود.
جستجو
آرشیو تاریخی